Bios upgraden door krachtige processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

dongod

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Beste Helpmij,
Gister crashte me pc en ik kreeg eindelijk een oplossing van windows 7. Er stond dat mijn bios specificaties niet overeen komen met mijn CPU specificaties. Ik moet hem blijkbaar upgraden. Kan iemand helpen?

Ik heb een EVGA 122-CK-NF68 moederbord.
Bij dxdiag staat bios: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG
weet niet of jullie nog meer info nodig hebben?

alvast bedankt! :)

Goedemiddag,

Kan het mis hebben maar staat alles wel goed in de bios fsb etc ik denk dat dit hiermee bedoeld wordt hij heeft het toch eerst wel goed gedaan? .En raak je deze gegevens steeds kwijt als de pc uit is geweest dan zal je het bios batterijtje moet wisselen

Laatst bewerkt:
Dit staat er:
Overweeg een BIOS-upgrade
Microsoft kan de exacte oorzaak van de fout niet vaststellen. Waarschijnlijk wordt dit probleem veroorzaakt door een fout in het Random Access Memory (RAM) van uw computer. Het RAM is de belangrijkste interne opslaglocatie die de computer gebruikt om programma''s uit te voeren en gegevens op te slaan.
Bij de crashanalyse viel het ons op dat de versie van het BIOS (basic input/output system) op deze computer niet overeenkomt met de specificaties voor de CPU (central processing unit, oftewel de processor) die is geïnstalleerd in uw computer. Dit probleem kan zich voordoen wanneer een nieuwere processor is geïnstalleerd in een oudere systeemkaart of met een ouder BIOS. Het gebruik van een BIOS dat geen ondersteuning biedt voor de geïnstalleerde processor kan vastlopen van het Windows-systeem veroorzaken. Neem contact op met de fabrikant van uw computer of het moederbord voor een bijgewerkte versie van het BIOS voor de processor van uw computer.

Mijn BIOS instellingen staan gewoon op default dus ik weet niet of daar iets verkeerd mee is.

Hoi,

Neem aan dat je weet welke processor er in zit of pas gezet hebt als je dat weet kan je dit even in de bios bekijken of dit klopt qua snelheid .
En anders zou je op de site van evga kunnen kijken of er een bios update is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan