bios upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

colorado_rain

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2003
volgens helpmij , heb ik gelezen een fout die ik dus ook heb , antwoord bios upgraden , nu het vraagje

welk bios heb ik . of waar kan ik dat vinden .
zodat ik op zoek kan gaan naar een upgrade

groetjes johan

Download Everest (www.lavalys.com) en daar kan je het zien

trouwens ik raad een bios upgrade niet aan. Als er een stroomstoring is (grote kans met dit weer) dan kan je je moederbord bij het grofvuil zetten

aha de mijne loopt niet door het bios heen , na 5 keer opstarten , wil die eindelijk door lopen , en volgens iemand anders met het zelfde probleem , kreeg de oplossing upgraden van het bios . vandaar deze vraag

kan dat geen andere oorzaak hebben.
als hij het altijd goed gedaan heeft is dat natuurlijk vreemd.
.als een bios update niet goed verloopt heb je een héél groot probleem

Joren is wat bang

Hij heeft gelijk dat als tijdens het flashen de stroom uit valt het mogelijk is dat hij niks meer doet.

Gelukkig is het mij tijdens het flashen nog niet overkomen. Daarnaast zit de PC op een groep buiten de aardlek schakelaar. Dus als iemand in huis de aardlek activeert heeft de PC nog steeds stroom.

Weet je wat voor MoBo je hebt ? Dat vereenvoudigd het zoeken.

Ga naar de site van je MoBo fabrikant, zoek op het type dat jij hebt bij downloads, en de rest wijst zich vanzelf. Je moet wel engels kunnen lezen, want ze zijn er vaak alleen in het engels en chinees.

Eric.

@ goldfinger

Mijn albatron had het altijd goed gedaan, maar had toch een bios update nodig om weer te kunnen booten in een keer.

Maar ben met je eens dat ik het ook niet begrijp.

Eric.

P.S. En zo groot is dat probleem niet hoor, kost alleen 10 euro.

nou ik kwam s'morgens wakker , toen alles uit , bleek de voeding te zijn overleden , nieuwe voeding er ingezet , en het gedonder begon gelijk , hij staat nu aan dus , als ik hem uit zet is het weer een probleem om hem aan te krijgen ( zie verhaal boven )

Maar

Om te flashen, zul je hem toch uit moeten zetten en opstarten met een 98 flop.

Eric:thumb:

P.S. maar welk mobo heb je nu ??

Dat van die voeding wist ik niet

Wat je kunt doen voor je flashed, is je schijf op fouten controleren.

Maar een voeding die er uit knalt kan heel goed je bios mollen.

Eric.

ik zal hem op fouten controleren , dus als die bios geknalt is , moet ik een niewe chip er voor halen , of of
is dat upgraden dan voldoende eric

Download

Hier vind je de download.

Dat rode is een uitleg.

Wat je blijkbaar ook kunt doen is de eerste downloaden en in Windows flashen.

Eric.

Flashen

Flashen is voldoende.

Het flash geheugen is gevoelig voor spanning. Je gebruikt ook spanning om hem opnieuw te programmeren. Maar zelden komt het voor dat de chip dood is, maar dat zal het flash programma je laten weten, want hij controleerd of wat hij schrijf er ook echt is komen te staan.

Eric.

dank je eric . ik zal dit eerst gaan uitvoeren , ik begrijp dat het niet zonder risico is , maar ik moet wat ,
harstikke bedank voor de duidelijke uitleg

johan

Shuttle vertrouw ik wel

Ik ga er vanuit dat die Windows versie het goed doet, maar download voor de zekerheid ook de dos variant, als hij dan crashed kun je nog verder met je flop.

Eric.

P.S. je hebt de link gevonden ?

doet ik , en ik laat je het weten eric of het gelukt is , of ik een nieuwe chippy moet , thanks

nog een klein vraagje , ik heb het gedownload , en het is een bin file , moet daar geen que bij zijn

Nee Nee

Wel leuk vraagje.

Meeste Bios file's hebben de extensie bin.

Je moet een opstart diskette maken met alleen de systeemfiles. Daar zet je flash.exe op en die bin file.

Dan booten van flop, dan krijg je de A:\ prompt.

Dan flash intikken gevolgd door [Enter] (de toets hè).
Hij vraagt dan om de naam van de file.

Als hij bezig is rustig wachten tot hij zegt dat hij klaar is.

Letop: gebruik geen 98 opstartdiskette, die laad himem en dat moet niet. Dus een kale 98 + sys

Eric.

tis gelukt eric gaaf , hij start nu weer perfect op , vreemde is dat mijn apparatenbeheer leeg blijft , maar goed , dit werkt weer perfect

dank je

Daarnaast zit de PC op een groep buiten de aardlek schakelaar. Dus als iemand in huis de aardlek activeert heeft de PC nog steeds stroom.

Dan is je pc prima beveiligd want dit is toch iets wat normaal niet eens meer mag volgens de voorschriften want in iedere installatie moet elke groep tegen woordig beveiligd zijn met een aardlek zal mooi worden als je pc behuizing onderspanning komt te staan heb je je haar metéén in model.

Ik vind persoonlijk dit nog dommer dan dom dat je zo met veiligheid in een elctrische installatie omgaat dat is je gezondheid niet waard domdomdom.

En wat betreft het blijven hangen van je pc bij het opstarten kan ook een aardings probleem zijn probeer eens een geaarde wandcontactdoos.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan