bios upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.
@SJJ

Als je ergens geen verstand van hebt moet je zeker mij de les niet gaan lezen.

In alle huizen vind je tegenwoordig een groep die niet over je aardlek loopt. We noemen dat een natte groep. Anders zou er vaak je aardlek er uitspringen, denk aan wasmachines etc.
Daarnaast zijn groepen voor een electrische kookplaat e.d. ook altijd zonder aardlek.

Als je er verstand van had had je gezegd, dan moet die groep wel alleen maar geaarde stopcontacten hebben.

Ik kom niet op helpmij om door nitwits de les gelezen te worden.

Eric:evil:

Geplaatst door colorado_rain
tis gelukt eric gaaf , hij start nu weer perfect op , vreemde is dat mijn apparatenbeheer leeg blijft , maar goed , dit werkt weer perfect

dank je

Johan, ik denk dat je even moet wachten, of in je bios instellen dat hij zijn info van hardware moet verversen.

Je zal wel een nieuwe bios hebben (anders dan wat je had) waardoor windows even zal zoeken.

Eric.

Even uit NEN normen die ik hier heb staan, nattegroepen moeten afgezekerd zijn en andere ook dit kan dus zijn met automaten voorgezekerd dmv een aardlek of dmv allamats dit zijn automaten en aardlek in één.

Dat in de meterkast van uw woning, de groepenkast minimaal 2 aardlekschakelaars van 30 mA moet bezitten.

Dat u regelmatig een aardlekschakelaar moet testen en dat tijdens overgang van zomertijd naar wintertijd een geschikt moment is. Men moet dan toch alle klokken opnieuw gelijk zetten.

Dat achter iedere aardlekschakelaar maximaal 4 eindgroepen mogen. Dit betekend b.v. bij 10 eindgroepen, 3 aardlekschakelaars.

Dit houd in dat ook de wasmachine, droger, vaatwasmachine, kooktoestellen enz. , achter een aardlekschakelaar moeten zitten

Persoonlijk vind ik niet dat ik de les lees, ik geef je alleen even een duidelijk advies waarmee je je zelf goed kunt beveiligen.

Ik heb alle nen normen voor mijn studie door moeten lopen en heb er examen in gedaan dus zeg dus niet dat ik er geen verstand van heb.

Verder adviseer ik je alleen maar

discussie gesloten.

Laatst bewerkt:
Hoi Allemaal ,

Ik wil ook mijn bios flashen, het is een moederbord van mijn oude pc met w 98SE.

moederbord ID : 04/10/2000-693-596-ITE86-2A6LGJIHC-00

moederbord naam : Jetway 993AN/AS

Ik heb gedownload van Jetway

993asn10.bin en Awdflash.exe

Maar Eric schrijft " Je moet een opstart diskette maken met alleen de systeemfiles. Daar zet je flash.exe op en die bin file. "

Dat " ....met alleen de systeemfiles.... " is mij niet helemaal duidelijk.

Eric wil je nog een poging doen mij dat uit te leggen.

Mijn Dank Is Groooot :thumb:

Geen probleem

Je hebt nog een machine met 98,

wel tik in dospromt in,

Format A: /S

Dan krijg je de goede.

Eric.

P.S. vergeet niet je oude Bios te saven voor het geval dat.

System files van dos: twee verborgen met niet altijd de zelfde naam (hangt van dos versie af) en command.com.

Staat ook in hun uitleg geen geheugen manager laden.

Laatst bewerkt:
Eric bedankt voor je uitleg ga als het me uitkomt er aan beginnen.

Oja en als je een XP comp hebt gaat het dan ook met
Format A: /S ??

groet Hans

whaha lol dat ik dit lees.

Jullie gaan van een bios uit de computer naar een wasmachine??? mooie combinatie

ps een natte groep moet altijd achter een aardlek.
een natte groep is het "gevaarlijkst" in een huisinstallatie. Alles waar water in het huis gebruik wordt moet geaard zijn. bad, douchebak enz.

voorbeeld.
Mocht je fase (+) tegen de ijzeren buitenkant van je wasmachine komen.
Dan mag jij hem van mij vastpakken als ie NIET achter een aardlek hangt. lekker gevoel denk

fase op de buitenkant van een wasmachine is GEEN kortsluiting. Dus dan staat er spanning op de ijzerenbuitenkant.

Daarvoor is juist een aardlek en de buitenhuls van een "nat apparaat" altijd geaard, dit Om een lekstroom te dedecteren in een instalatie. hierdoor schakelt hij de groepen uit.

Denk het niet.

Nee dat werkt niet, moet 98 zijn.

Kan je wel een image sturen.

@mukkel

Weinig praktijk ervaring ?

Als je de fase tegen de mantel van je wasmachine hangt, gaat het licht uit. (mocht je het niet weten de mantel moet geaard zijn) Daarom ook de eis dat de aarding niet meer weerstand dan "ik dacht een half ohm" mag zijn.

Dan gaat de stroom nl. zeker naar aarde en niet naar mij. En dat is echt het zelfde als kortsluiting hoor.

Alleen volgens de nieuwe europese norm (juli 2005) moet nu alles achter een aardlekschakelaar zitten. Je moet er zelfs twee hebben, want niet al het licht mag uit gaan.

Eric.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan