BIOS van moederbord gehaald

Status
Niet open voor verdere reacties.

fzr 1000

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Beste mensen,

het volgende is mijn buurman overkomen.

Nadat ie van mij wel eens had gehoord dat ik de BIOS ge-reset had ( middels een jumpertje op het moederbord) heeft hij dat vandaag ook geprobeerd, echter ipv het jumpertje even te verzetten heeft hij de bios van het moederbord afgehaald, en weer terug geplaatst.

En nou doet ie dus niets meer.

Kan dat nog hersteld worden of wordt het een nieuw moederbord voor hem?

Bij voorbaat dank!

:thumb:

Kijk hier eens.
Geeft een hoop informatie die je op weg kan helpen.

Je kan niet door een jumpertje te verplaatsen de bios van je moederbord haln, je kan hem hooguit terugzetten op default instellingen. Dan nog zou de computer moeten opstarten, alleen als je het jumpertje niet goed terugzet (dus op 'clear cmos' laat staan) zal de pc niet meer starten.
Ik denk dat hij het één en ander aan de binnenzijde heeft los gestoten, dus kijk alles na, geheugen, videokaart, kabels enz..

Als je bedoelt dat hij daadwerkelijk de bios chip heeft los gemaakt, tsja dan wordt het een ander verhaal, die chipjes zijn behoorlijk gevoelig voor statische elektrischeteit en dan durf ik er geen uitspraken over te doen, behalve dat je nog kan kijken of alles (dus ook de chip) goed vastzit en dan maar hopen.

Laatst bewerkt:
Hij heeft dus daadwerkelijk de chip van het moederbord gehaald.

En na het terugplaatsen van die chip deed de pc dus helemaal niets meer.

Misschien verkeerd om terug gezet???? Is 'tie waarschijnlijk nu wel echt kapot :confused:

Ja, zou kunnen.

Hij gaat nog eens bekijken of alles goed zit. Ik vrees het ergste......

:(

U hoort nog van mij!

In ieder geval hartelijk dank voor de snelle reacties!

Gr Thijs:thumb:

De computer van de buurman doet het weer!

Hij heeft de chip er weer afgehaald en met zorg weer terug gezet en het systeem werkt.

Nogmaals dank en ......case closed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan