Bios verkeerd geflasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

chamera

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2009
Ik ben een beetje lomp geweest en heb een XFX bios update op mijn Packard Bell denver10 bios geinstalleerd. Mijn computer start nu nog wel op, ik kan windows vista selecteren, hij gaat Vista laden maar geeft dan n halve seconden een BSOD en start dan opnieuw op. Mijn probleem is dus voornamelijk of ik mijn bios nog terug kan flashen, ik heb de goede bios op een cd en usb maar op het XFX scherm staat bijv. geen f8 select boot order. ik kan wel in de bios komen om CD speler als eerste bootstation te selecteren maar dit lijkt hij niet te doen. kan iemand mij helpen?

Je kan proberen de back-up batterij van het moederbord te slopen, en pas na een kwartier of langer weer terug te zetten. Misschien kom je dan verder. Maar ik geloof het niet. Indien je het BIOS chip kan afhalen van het bord dan zijn er bedrijven die dan het goede Bios op de chip kunnen flashen. Sommige moederborden hebben twee BIOSsen onbord, eentje, wat je nu kapot hebt gemaakt, en een reserve BIOS.

Anders kan je altijd een nieuw moederbord kopen...:thumb:

heb je na de bios flash ook de bios eerst terug gezet naar fabrieks instellingen?

Hoi !

Ja, er zijn 'n aantal mogelijkheden.

Welk bios (Award - AMI - Phoenix) praten we over ?

Greetz,

Harry.

werkt weer

bedankt voor alle reacties :) ik had nog een cd liggen met een BIOS update voor mijn videokaart, nadat ik deze had gedraaid start Windows iig weer op, ik ben nu aan het proberen de goede Packard Bell BIOS te krijgen en dan werkt alles hopelijk weer :)

Volgende probleem

Ik heb nu gelukkig weer de goede Packard Bell BIOS, ik het nu alleen nog het probleem dat ik mijn BIOS instellingen op de een of andere manier niet meer kan veranderen :S Als ik mijn computer opstart geeft hij een CMOS checksum error, als ik dan op F2 druk kom ik in de BIOS settings maar als ik de CMOS tijd wijzig of standaard instellingen laad slaat hij deze niet op, als ik opsla sluit mijn computer af en als ik hem dan weer opnieuw opstart krijg ik weer de CMOS error en staan alle BIOS instellingen weer zoals ze eerst stonden. ik kan, zonder op te slaan wel in windows komen maar de tijd begint steeds weer in 2008 op 0:00 en mijn CPU fan speed staat standaard op 100%, is niet aan te passen. Om een lang verhaal kort te maken, enige opties om mijn bios instellingen op te slaan en fan speed weer normaal te krijgen?

Misschien is je backup batterij leeg? Ik zal ze vervangen. Dan: Bios terugzetten naar default settings, en pas dan instellingen wijzigen...:thumb:

thx

oke bedankt :) ik heb zojuist een nieuwe batterij besteld, zal binnen 3/4 dagen binnen moeten komen. Ik laat het weten als alles weer werkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan