Bios verwijderen/installeren/flashen laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul567

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 dec 2014
Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet noemen. Ik heb een 2de hands laptop gekocht, een Samsung R519. Nou wil ik me er alleen absoluut 100% van verzekeren dat er geen virus of worm waar dan ook in de laptop verscholen kan zitten. Ik heb de harddisk geformatteerd en nu wil ik de bios opnieuw installeren zó dat er echt niks meer in kan zitten. Hoe doe ik dat?

Batterij of jumper ergens in de laptop? USB stick met nieuwe bios erop? Er mag echt op geen enkele mogelijke manier nog iets kwaadaardigs op staan.

Het is een Phoenix SecureCore Bios versie 06CI

Laatst bewerkt:
Niet doen, dit is heel riskant en best moeilijk. Als er een virus in je bios zat dan kon je de pc niet opstarten en in bios komen, zo te zien kan jij het wel dus if it aint broken don t fix it. Opnieuw windows installeren en alles is weg :D

De update is in elk geval geluk naar versie 09CI. Kreeg een hele hoop keer "erasing blocks" te zien, heeft ie de oude bios dan eerst helemaal gewist of moet ik dit toch op een andere manier gaan doen?

Ik wil zoiets echt kunnen.

Dan zullen we je maar niet vertellen dat ondanks je moeite er in theorie nog steeds een virus/malware aanwezig zou kunnen zijn. Helaas is er geen methode om 100% zeker te zijn van de afwezigheid van malware.

Onder normale omstandigheden wel. Paul567 heeft blijkbaar een goede reden om absoluut zeker te willen zijn dat er niks meer achter blijft. En in dat licht wilde ik hem een hint geven dat hij dan waarschijnlijk nog steeds niet veilig is. Voor de meeste mensen geldt dat het herinstalleren van Windows voldoende zou moeten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan