bios vind geen harde schijf en dvd-roms?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

irfie_28

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2006
moederbord: ASrock k7nf2-raid
processor: AMD Duron 1.4 Ghz via FSB zonder risico 'overclockt' naar 2.1 Ghz

vraag: Bios vind geen harde schijf, dvd-roms, niks!, het maakt niks uit dat ie is overclockt op 2.1 Ghz, want ook bij 1.5 Ghz verschijnt er dit bericht ; reboot and select a proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key, heeft vlug een technisch persoon naar gekeken, zei dat het aan kabeltjes kon liggen, heb dat getest en alles is goed, heb er niks aan veranderd, dus zou in principe automatisch de harde schijf enz. worden gedetecteert, staat dan ook op 'auto' . Windows start dus ook niet, heb nog alleen de BIOS gezien! Hoe kom in uit het BIOS?:rolleyes:

heel irritant, aangezien alles nieuw en getest is, dit zonder defect(en)

Welkom op Helpmij.:)

Reset het Bios eens. Dit doe je door middels van de CMOS-Clear jumper(zie handleiding) of je haalt de moederbord batterij er voor 10 á 20 minuten uit. Wel de stroom afkoppelen.

ik heb 't BIOS gereset en er stond dit:

CMOS Checksum Bad
Press F2 voor Setup -> dat gedaan en toen niks, en bij:

Primary IDE MAster
Secundary IDE Slave,

stond er weer achter: 'Not Detected'
Je kon wel keizen wat je als 1ste wilt opstarten
toen kon je op F11 drukken voor boot menu, daar staat alleen floppy drive bij, en die heb ik geen eens,

bedankt voor de snelle reactie:cool: maar verdere uitleg is nog wel noodzakelijk, angezien ik hierin vastloop:o

Heb je de batterij er wel weer goed in gedaan?

De melding "CMOS Checksum Bad", kan ook betekenen dat het Bios-chip of memory niet meer goed is.:( Ik zou even terug gaan met alles, gezien je aangeeft dat het net nieuw is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan