bios vind HD niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

armagedo0

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2007
Ik heb een MSI 865PE/G Neo2 moederbord en als ik het me goed heriner de AMIBIOS 3.10 firmware.
Onlangs heb ik de standaartinstellingen ingesteld (Load BIOS Setup Defaults)
en nu vind hij mijn HD niet meer en die styaat ook niet tussen de mogelijke boot divices.
Mijn neef zegt dat ik Autodetect moet uitvoeren maar ik vind deze functie nergens in de bios en ook niet in de handleiding.
hopelijk kunnen julie mij helpen want ik ben echt wel beu te moeten werken op m'n oude P2 die te traag is om een virusscanner te draaien (dus ik moet heel voorzichtig zijn) :(
en wat nog erger is.. ik kan niet gamen!! :eek:

Als het een SATA drive is, dan kan je eens kijken of de SATA controller niet op DISABLED staat, en dan vindt hij natuurlijk je HD nooit.
Standaard wil de SATA support wel eens uit staan in de BIOS, dus kijk eens of je die op ENABLE kan zetten en herstart nog eens.

Als het een SATA drive is, dan kan je eens kijken of de SATA controller niet op DISABLED staat, en dan vindt hij natuurlijk je HD nooit.
Standaard wil de SATA support wel eens uit staan in de BIOS, dus kijk eens of je die op ENABLE kan zetten en herstart nog eens.

dank uuuu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Na meer dan een week zonder deftige pc komt er nu eindelijk vordering :)
Nu nog een probleem oplossen (dat eigelijk niet zo moeilijk is maar dat ik probeerde op te lossen door in de bios te prullen) en ik kan terug gamen:):):)
Weet er iemand hoe je systeemherstel kan doen zonder de pc op te starten? Ik d8 dat dit met de windows-cd ging.. ga nu proberen :p

Nog eens bedankt Artic Joe:cool:

EDIT: mijn cd is vol krassen en in veilige modus kan ik niet opstrten (omdat het probleem in de drivers zit)
wat zijn de mogelijkheden?
ik heb ook knoppix en ultimate boot cd, kan ik daar miss iets mee?

EDIT2: heb het al: http://blog.didierstevens.com/2006/06/26/restoring-safeboot/
:) qllse werkt nu

Laatst bewerkt:
Graag gedaan, maar wat is precies je probleem waarvoor je in de bios hebt zitten rommelen?

Je systeem start nu wel weer gewoon op begrijp ik?

Ik stuur dit bericht via mijn pc die niet werkte :p
Het probleem kwam door een instalatie van een 'virtuele cd-drive' die misliep en waardoor windows niet meer opstartte.
Dus dacht ik de drive te laten negeren door de bios en had ik standaartinstellingen hersteld omdat dat normaal niets fout zou mogen doen.
Eigelijk heel dom want nu besef ik dat de drive door windows drivers nageaapt wordt en dus niet door de bios herkent wordt :o
Nu heb ik een minder ingrijpend en toch geod werkende virtal drive gevonden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan