bios virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannemanneke

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Is het mogelijk dat door een virus of spyware het bios wordt aangetast?
Van het ene op het andere moment (geen grote veranderingen aangebracht en zeker niet in de bios) viel mijn pc uit. Niet helemaal uit, ventilatoren en lampjes op voorkant bleven het doen. Moest hem handmatig nog helemaal uitdoen. Na een kwartier deed hij het eerst weer, maar viel daarna weer na x minuten uit. Toen was het helemaal gebeurt. computer handmatig uitgedaan en toen bij het opstarten deed hij niks meer. Ging wel aan, (ventilatoren en lichtjes) maar kom niet in windows en ook niet in bios komen.
Heeft iemand hier een antwoord??

Windows XP met SP2
512MB 128MB videokaart
virusscanner up to date (geen virussen bij laatste contr.)
ad aware up to date
Spy-bot up to date

Kan van alles wezen begin eerst te kijken of je fan van je cpu draaid?
Hoor je je harde schijf opstarten?
Trek even je geheugen eruit opstarten weer uit doen geheugen er weer in en opstarten.
Ik van hoor je.

De fan draait wel gewoon, en de harde schijf ook volgens mij. Kan ik dat nog extra controleren? Moet ik de pc kast dan eerst open halen? het lampje van de harde schijf aan de voorkant brand ook. De dvd la en brander gaan ook gewoon open en dicht!
Het geheugen zou ik nog even kunnen controleren!

Je zou ook nog even kunnen kijken of je video kaart nog wel in orde is en scherm uiteraard.

helaas, helaas ik heb zowel het geheugen als de videokaart eruit gehaald en teruggeplaatst. Niet het gewenste effect!
Omdat hij nu helemaal niet meer opstart, dacht ik dat het misschien aan de bios zou kunnen liggen. Zou dit mogelijk zijn? Batterij leeg, kapot? Kan door een lege batterij de pc zomaar uitvliegen?

Ik zit meer te denken aan een voedingprobleem.
Ook zou er iets mis met het moederbord kunnen zijn, maar het is een beeje moeilijk om dat van een afstand te zien.
Je heb niet toevallig nog ergens een voeding liggen die je tijdelijk even kunt proberen?

Heb ik niet thuis liggen. Wat kost een nieuwe voeding ongeveer? Is het een beetje makkelijk aan te sluiten? Moet ik nog ergens op letten bij het aansluiten?
Past elke voeding op elke pc?

Ik weet niet of het verstandig is meteen een nieuwe voeding te gaan halen :)
Ik geef alleen maar een paar mogelijkheden.
Wat de werkelijke oorzaak is kan vanuit hier niet zeggen natuurlijk.

Als je zelf niet over de mogelijkheden beschikt zou je misschien beter even naar een reparateur kunnen gaan om de apparatuur door te laten meten.

Het probleem is opgelost. ik heb nogmaals de videokaart en de geheugenmodule eruit gehaald en daarna weer terug gestopt. de computer doet het weer. Heel appart, geeft niet echt een zeker gevoel. Het kan kan zo weer gebeuren misschien.
Toch bedankt voor alle reacties!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan