Bios wachtwoord instellen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

downunder

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2010
Dag beste Nerds,

Tot nu toe heb ik op mijn oude Dell met XP altijd gewoon een bios-wachtwoord gehad. Dacht dat ook even voor mijn nieuwe combinatie Medion Akoya P6310 D met Windows 7 te doen. Met weinig succes... Met F8 kom ik in een bootmenu waar ik alleen maar de volgorde van zoeken kan wijzigen. Met F2 en/of F12 (heb op allerlei knoppen tegelijk zitten drukken..) kom ik wel voor Win 7 terecht, maar ik kan uiteraard alleen maar uit Win 7 en Win 7 kiezen, want ik heb geen ander besturingssysteem ingebracht. Nog 1 andere optie geeft me een soort boot.ini schermpje, maar daar staat niet meer de mogelijkheid bij voor het instellen van een bios-wachtwoord.

Ook heb ik Bcdedit zitten bekijken. Daar vind ik in Windows-opstartbeheer bij id {bootmgr} bij Windows-opstartlaadprogramma id {current}. Eerlijk gezegd wil ik me hierin niet begeven. Lijkt me niet de goede weg, trouwens daar ga ik toch in verzuipen. Veel te link.

Weet iemand een manier om - voordat Win 7 opstart - toch een ouderwets Bios-wachtwoord in te stellen? Zie ik iets over het hoofd??? :o

Bijvoorbaat bedankt!
Downunder

om in je bios te komen is de Del, f10 of soms f2 indrukken al voldoende. welke voor jou systeem bedoeld is weet ik even niet.
Ben je in je bios navigeer dan naar de tab security, stel hier je bios ww in. Noteer die wel, soms kan het wel eens lastig zijn je bios te resetten als je je ww kwijtraakt.

Bedankt voor de hulp, Bertus en jackall! Ik heb nu de goede methode gevonden om in Bios te komen. Het was voor mij - Hit Delete Repeatedly... ECHTER...
De optie die daarin staat voor het instellen van een Bios wachtwoord heb ik keurig ingevuld, opgeslagen en weer lekker doorgestart. Nog eens opnieuw opgestart om te kijken het werkte... Windows werd volledig in alle glorie doorgestart. Ik weer terug naar Bios dus. Bleek dat het ingevulde wachtwoord bedoeld is om te voorkomen dat Jan en zijn vriend Alleman in jouw Bios gaat spitten. Het is dus een wachtwoord dat op wacht ligt voor de deur van de Bios-instellingen, NIET een wachtwoord om te voorkomen dat diezelfde Jan en zijn vriend bij mij op mijn computer kan snuffelen, ongeacht welke besturingssoftware erop staat.
Dat Bios-wachtwoord heb ik er maar weer uitgehaald.
Nog ideeën anybody??

Nog niet opgelost

Deze vraag is nog niet opgelost.
Halloooo? Anybody home???

Waarschijnlijk omdat je vraagstelling verkeerd is: je topic titel is immers:

Bios wachtwoord instellen lukt niet

En dat heb je gevonden, maar bedoel je dus niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan