bios wachtwoord op mijn pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Mijn vader heeft voor straf (:evil: laf:evil: ) een wachtwoord op mijn pc gezet die je meteen moet intypen nadat de computer aangezet is.
Weet iemand hoe ik deze kan omzeilen of als ik in de pc zit kan zien welk wachtwoord het is???

HELP:( :( i'm desperate:8-0:

Helaas hier is volgens mij nx tegen te doen.

Waarschijnlijk staat het ww er niet voor niets op...

Geplaatst door jgroteb
Mijn vader heeft voor straf (:evil: laf:evil: ) een wachtwoord op mijn pc gezet die je meteen moet intypen nadat de computer aangezet is.
Weet iemand hoe ik deze kan omzeilen of als ik in de pc zit kan zien welk wachtwoord het is???

HELP:( :( i'm desperate:8-0:

Je straf zal waarschijnlijk niet voor niets geweest zijn.
Je kan dit omzeilen, maar aangezien, ik uit principiele overweging, niet mag tussenkomen in een kind-ouder conflict, ga ik het dus ook niet vertellen.

Het enige wat je kan doen, is de relatie met je vader terug op een normale manier te laten verlopen, zodanig dat hij het paswoord verwijdert.

Geplaatst door vanzwam

Je straf zal waarschijnlijk niet voor niets geweest zijn.
Je kan dit omzeilen, maar aangezien, ik uit principiele overweging, niet mag tussenkomen in een kind-ouder conflict, ga ik het dus ook niet vertellen.

Het enige wat je kan doen, is de relatie met je vader terug op een normale manier te laten verlopen, zodanig dat hij het paswoord verwijdert.

wijze woorden @ van zwam :thumb:
helemaal mee eens.

Geplaatst door vanzwam

bl44t ...ik uit principiele overweging, niet mag tussenkomen in een kind-ouder conflict, ga ik het dus ook niet vertellen.

Uch, kuch, sorry, mag ik even een teiltje :rolleyes:

Een manier om het biospassword te omzeilen is door standaardwachtwoorden te proberen.

Als je weet wat voor bios het is het nog makkelijker :)

Hier is een lijst met backdoor-wachtwoorden:
Award BIOS backdoor passwords:

ALFAROME
ALLy
aLLy
aLLY
ALLY
aPAf
_award
AWARD_SW
AWARD?SW
AWARD SW
AWARD PW
AWKWARD
awkward
BIOSTAR
CONCAT
CONDO
Condo
d8on
djonet
HLT
J64
J256
J262
j332
j322
KDD
Lkwpeter
LKWPETER
PINT
pint
SER
SKY_FOX
SYXZ
syxz
shift + syxz
TTPTHA
ZAAADA
ZBAAACA
ZJAAADC
01322222
589589
589721
595595
598598

AMI BIOS backdoor passwords:

AMI
AAAMMMIII
BIOS
PASSWORD
HEWITT RAND
AMI?SW
AMI_SW
LKWPETER
A.M.I.
CONDO

PHOENIX BIOS backdoor passwords:

phoenix, PHOENIX, CMOS, BIOS

MISC. COMMON PASSWORDS

ALFAROME
BIOSTAR
biostar
biosstar
CMOS
cmos
LKWPETER
lkwpeter
setup
SETUP
Syxz
Wodj

OTHER BIOS PASSWORDS BY MANUFACTURER

Manufacturer Password

VOBIS & IBM merlin
Dell Dell
Biostar Biostar
Compaq Compaq
Enox xo11nE
Epox central
Freetech Posterie
IWill iwill
Jetway spooml
Packard Bell bell9
QDI QDI
Siemens SKY_FOX
TMC BIGO
Toshiba Toshiba

TOSHIBA BIOS

Most Toshiba laptops and some desktop systems will bypass the BIOS password if the left shift key is held down during boot

IBM APTIVA BIOS

Press both mouse buttons repeatedly during the boot

Als je kan vertellen wat voor een computer het is of het liefst wat voor een bios, maakt het een stuk makkelijker :thumb:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door topmas38

Uch, kuch, sorry, mag ik even een teiltje

Wel Uch, kuch. In je bios kan je toch een persoonlijk paswoord in zetten,niet ???

Of ben ik nu gek aan het worden. En trouwens voor dit probleem, denk ik dat veel helpmij'ers niet bereid zullen zijn te helpen. Hier in Belgie zegt men : als je het achterwerk verbrand moet je op de blaren zitten.

Laatst bewerkt:
Nou dat zeggen de meesten mensen hier in NL ook...

Het lijkt erop dat jgroteb een beetje computerverslaafd is en niet eens het geduld op kan brengen om de boel op te lossen met zijn pa.

Feitelijk komt het erop neer dat hij in zijn eigen (al dan wel niet zijn ouders) pc wil gaan "hacken"

Feitelijk komt het erop neer dat hij in zijn eigen (al dan wel niet zijn ouders) pc wil gaan "hacken"
Ja en dat moet je juist steunen. Wat zijn het voor acties om passwords op computers te zetten als ouder.

Hmm jij bent niet echt slim zie ik al.

Waarom een ouder pw's op de comp zet?
Om zijn kind ergens van te weerhouden...
Of als straf omdat niets anders werkt (lees: kind pc-verslaafd is)

En wat is dat nou weer dat helpmij (of ik) hacken moet steunen? Draadje los?:rolleyes:

Ik vraag me af of het hier wel werkelijk om het Bios wachtwoord gaat.
Niet veel ouders weten wat het Bios is, laat staan dat ze daar een wachtwoord in kunnen zetten.
Oke, ik snap ook wel dat veel ouders in de computer branche werken en dat natuurlijk wel kunnen.:rolleyes:

@Pancamo,
Het wordt niet voor niets gedaan door een ouder, dus steunen om de pc te gaan hacken, ben ik persoonlijk geen voorstander van.
Daarbij Helpmij steunt geen hackers.;)

aangezien ik ook wel van mening ben dat je ouders dat wachtwoord er niet opgezet zullen hebben omdat je zweetvoeten hebt gaat dit topic maar dicht.

dit om verdere onzinnige discussie te voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan