Bios wachtwoord resetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

niekeedy

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2014
Een goedemorgen allen die op dit tijdstip al op volle toeren draaien.

Een maat van mij heeft een Lenovo laptop maar weet zijn bios wachtwoord niet meer, en ik kom er maar niet uit om die te verwijderen.

De dingen die ik al geprobeert heb:
- Bios flashen
- Bios batterij omgewisseld
- Hirens boot CD ( Redirect mij meteen weer naar het boot menu bij opstart)
- Hirens boot CD via externe DVD drive ( Zelfde probleem als hierboven )
- Backdoor wachtwoord

Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

Met vriendelijke groet,

Niekeedy

BIOS batterij eruit, accu eruit, oplader eruit.
Aanknop ongeveer 10 seconden indrukken waardoor het restant spanning verdwenen is.

Nu zou het BIOS password gereset moeten zijn naar de fabrieksinstelling.

Anders voorspelt dit trouwens niet veel goeds.
Lijkt er op dat bij een Lenovo Thinkpad het wachtwoord niet gereset kan worden als je het wachtwoord niet weet om in het BIOS te komen.
http://support.lenovo.com/en/documents/ht036206

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
BIOS batterij eruit, accu eruit, oplader eruit.
Aanknop ongeveer 10 seconden indrukken waardoor het restant spanning verdwenen is.

Nu zou het BIOS password gereset moeten zijn naar de fabrieksinstelling.

Groeten Marcel

Dit is de BIOS flashen, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd zonder effect

Even voor de duidelijkheid:
Onder techneuten wordt onder het flashen van het BIOS iets anders verstaan.
Het flashen van een BIOS wil,zeggen dat je de BIOS chip herprogrammeert met nieuwere/andere software.

De stappen die ik heb beschreven vallen niet onder het flashen van een BIOS maar is gewoon resetten naar de default fabriekswaarden.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Is wel heel erg resoluut van lenovo als je het supervisor pw van de bios niet meer weet, kan je hem net zo goed in de prullenbak gooien ipv repareren of een nw aanschaffen.
De normale password en basis instellingen kunnen wel worden gereset, mar die stappen heb je al ondernomen.

Mee eens met Hoogteijling wat betreft flashen.

Heb een collega moderator gevraagd je vraag te verplaatsen, deze hoort in een andere sectie thuis.

Laatst bewerkt:
Er zijn diverse handleidingen en filmpjes op Google en Youtube te vinden betreffende Lenovo Laptops en password recovery. Daar wij het type niet weten is het lastig zoeken en tevens wijzen sommige links naar crack sites en die plaatsen wij hier niet. Ik geloof dat je er zeker uit gaat komen als je slim zoekt.

Ik zag idd ook op youtube verschillende filmpjes mbt het resetten van het Supervisor Password.
Bij de filmpjes die ik heb gezien was er een speciaal apparaatje/printplaatje nodig.

Forgotten Supervisor password
A forgotten Supervisor password will prevent access to the ThinkPad BIOS setup utility. To regain access, the system will need to be serviced to have the system board and hard drive replaced. Proof of purchase is required, and this repair is not covered under the warranty

Groeten Marcel

Bedrijfsmatig is het wel een veilige oplossing gezien het vele jatten van die laptops... alleen onhandig als het je treft...

Zag idd ook iets voorbij komen van het kortsluiten van 2 pootjes van een chipje, maar riskant actie ook.
Nogmaals, het is lastiger iets uit te zoeken als je niet weet om welke type het precies gaat.

Laatst bewerkt:
Welk model is dat?
veiligst manier is om de eeprom chip te lezen,
wachtwoord wissen en weer terug schrijven.
werkt gegarandeerd!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan