Bios wachtwoord uitzetten Wachtwoord is WEL bekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fozzybear2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Goedemorgen,

Ik heb een bedrijfs labtop overgenome Dell (xp) hierop zit een Bios wachtwoord.

dit wachtwoord heb ik, en ik kan er ook mee aanloggen. Maar voor het gebruiksgemak zou ik het graag uitzetten/verwijderen. Hoe doe ik dit?

Bij voorbaat dank voor een reactie

Fozzybear2

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Dat kun je uitzetten in het Bios zelf onder security settings of advanced o.i.d. precies weet ik het niet meer. Je moet gewoon even je Bios doorbladeren dan kom je het vanzelf tegen.
Welke je toets is om je Bios in te komen weet ik ff niet, staat op je bootscreen (als je opstart) del of F2 meestal, moet je uitproberen of op het bootscreen lezen wat de juiste toets is (meestal onderaan het scherm).

Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor je reactie, het admin password in het bios scherm is waarschijnlijk een andere dan bij het aanloggen want hij geeft aan incorrect.

Ik kan dus wel aanloggen met dit wachtwoord ,maar niet de security settings in bios wijzigen.

Is er een manier om dit password te vinden als ik helemaal ben aangelogd in xp?

Met vriendelijke groet fozzybear

Het Bios password kun je normaliter resetten door de cmos-batterij er 30 sec uit te halen of de jumper even om te pinnen.
Er kan ook een masterpassword zijn ingesteld zie de quote:
Tot slot weet ik van dell computers dat er altijd een master key is voor de BIOS, deze is middels een algoritme gekoppeld aan het serienummer van het apparaat ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan