Bios wachtwoord veranderd > Wachtwoord werk niet meer???

Status
Niet open voor verdere reacties.

timned

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Hallo allemaal,

Een poosje geleden heb ik mijn bios wachtwoord veranderd in 7 x 'spatie'. Dat heb ik gedaan in het menu van Bios. Maar als ik de computer opstart en ik wil die zeven spaties invoeren kan dat niet omdat hij het symbool 'spatie' niet herkent een een pieptoontje geeft. Ik heb een acer travelmate 5330 met windows vista en mijn bios is 'Phoenix Bios'. Ik heb al geprobeerd om mijn bios batterij eruit te halen maar die zit muurvast. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Tim Nederveen

Laatst bewerkt:
Error53. Voor thuis is het misschien niet handig, maar zakelijk doe ik dat ook. Bijv. alle booteable devices anders dan de HD staan dan uit. Is dan natuurlijk niet handig als de gebruiker dit toch weer zelf kan aanzetten. Heeft alles te maken met beveliging van je netwerk.

Iets vergelijkbaars heb ik ook eens gehad. Als hij dit niet accepteert kun je eens proberen of de BIOS heel toevallig ASCII codes accepteert. Voor spatie is de code 20. Prodeer dus via ALT + 0020 eens of het lukt.

Lukt het niet dan zal de batterij toch echt los moeten. Desnoods met solderen.

Overigens hebben de meeste BIOSsen een hoofdwachtwoord, dat meestal standaard is. Zoek eens op internet, daar vind je misschien een lijst. De monteurs van HP hebben zelfs een aparte CD met wel heel interessante software. Zo kunnen ze bijv. het serienummer en MAC van het moederbord wijzigen. Helaas lukt het me niet om hier een kopie van te krijgen.

Hiermee begeven we ons op glad ijs.
Let op, ik schrijf niet dat dit bij jouw het geval is, maar vaak is het zo dat de rechtmatige eigenaar (of bedrijf) een biospassword erin zet.
Zodra hij gestolen wordt heeft de heler een aardig probleem.
De waarschijnlijk enige juiste weg is, contact op te nemen met de fabrikant.
Die zal je een factuur cq eigendomsbewijs vragen en je verder helpen.
Ik kan dat ook maar begin er hier niet aan.

Error53. Voor thuis is het misschien niet handig, maar zakelijk doe ik dat ook. Bijv. alle booteable devices anders dan de HD staan dan uit. Is dan natuurlijk niet handig als de gebruiker dit toch weer zelf kan aanzetten. Heeft alles te maken met beveliging van je netwerk.

Ik snap je beweegredenen, maar ja, mensen die weten wat een bios is, weten ook wel hoe ze deze kunnen kraken met de door mij gegeven tools. :D

Error53. Dat klopt maar ten dele. Ik heb hier nog wel een paar HP machientjes staan. Je bent welkom om je tools daar op los te laten. Veel succes. Daarnaast staan de instellingen zodanig dat je je tools niet eens kunt starten. Dit is zeker geen definitieve oplossing, maar werkt wel drempelverhogend. Vergelijk het maar met sloten op je voordeur.

Blijft natuurlijk dat het voor thuisgebruik weinig zin heeft en vaak zelfs lastig is.

@Error53:
Nee, werkt niet

@RogerS
Als ik alt ingedrukt houd en een cijfer indruk hoor ik een pieptoon en op het scherm gebeurt niets.

Jmr...

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan