Bios wachtwoord verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jor
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jor

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2009
Beste mensen,

Ik heb hier nog een laptop staan, alles werkt alleen heeft de vorige eigenaar er een bios wachtwoord opgezet. Hij weet deze niet meer, en zelfs zijn wachtwoord van windows niet meer.

Dus ik kan niet in:

- Bios
- Windows

Ik kan dus geen kant op, nu heb ik de batterij van het moederbord verwijderd om hem zo "proberen" te resetten. Ik hem weer helemaal in elkaar gezet, en hij vraagt nog steeds om een bios wachtwoord.

Wat nu? :confused:

Het is een Dell Latitude 110L

Alvast bedankt,
Gr Jor

De boot sequence's staan alleen op internal HDD, dus niet op cd/dvd of iets anders.

Als ik dit wil wijzigen, moet ik het bios wachtwoord hebben. Hoe kan die dan een cd of dvd of andere sequence's pakken?

Gr Jor

Wat is de opstartvolgorde nu.
Kan er van cd opgestart worden?

Zo ja, dan de Hiren Boot CD downloaden en branden.
Dat kan immers op een andere pc.
Dan ermee op de bewuste pc opstarten en uitvoeren zoals in het filmpje.

Nee, er kan geen cd worden gestart. Dat is het hele probleem, anders deed ik er nieuw windows op en klaar.

Hij staat alleen op internal HDD.

Hiren's BootCD, GnackTrack en BackTrack zijn alle drie in liveCD/liveDVD/liveUSB versies gratis te downloaden.

Soms hebben computers een 2e batterij verborgen die ook gereset/onderbroken moet worden.
Ik heb ooit zelfs 'n super degelijke gehad die 24 uur nodig had voor het wissen.

Laatst bewerkt:
Het is al opgelost, ik heb via veilige modus het wachtwoord van de gebruikers verwijderd. Zodat dit exemplaar van windows erop kan blijven.

Toch bedankt allemaal! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan