Bios wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

delpa

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo,

Ik wil voor de zoon van een kennis een tweede hans gekochte pc opnieuw installeren. Het gaat om een HP dc7100. Op het bios hebben ze een wachtwoord gezet. Achterhalen wachtwoord is ondoenlijk. Ik heb de batterij er een tijdje uitgehaald. De bios is voor een deel (tijd/datum) gewist, alleen het wachtwoord wordt nog onthouden.
Ik kan nergens op het moederbord een jumper vinden om alles te kunnen wissen. Wie onder jullie heeft nog een suggestie wat ik zou kunnen uitproberen??

Groet Peter Paul.

Op het moederbord van dit type HP PC zit een jumper: "SW50" .. Als je de PC uit zet, de boel openschroeft, en die verzet, en dan vervolgens op: "AAN" drukt, is je CMOS gecleared (de bios zit in de cmos -> bios = software) :)

Als je klaar ermee bent, dan verzet je de jumper weer terug in z'n oude positie, en zou alles weer gewoon moeten werken (lees, weer in de bios terrecht kunnen) ;)

Suc6! :)

Proberen kan geen kwaad. Maar de HP machines zijn degelijk in elkaar gezet. Het BIOS wachtwoord zit in EEPROM gebakken. Daar helpt bij mijn weten geen batterij of jumper aan. Even zo min de gekende tools.

Nee hoor.
Bios wachtwoord is gebruikers afhankelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
oplossing gevonden

Hallo,

Om bij de HP pc type dc 7100 de bios helemaal te wissen incl. een onbekend wachtwoord moet je als volgt te werk gaan. Bij Cmos zit een geel druk-schakelaartje, als je deze indrukt is het euvel nog niet opgelost. Iets verder op het moederbord zit bij de eeprom een groen stekkertje dat verbinding maakt op 2 pennen. zet de pc uit, verwijder het stekkertje, start de pc een keer op, daarna weer uitzetten en het stekkertje weer op zijn oude plek terugzetten. De bios is nu leeg van alle vorige instellingen inclusief dat lastig wachtwoord!
Ik wil jullie allen bedanken voor het meedenken!!

Groet, Peter Paul.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan