Bios weg ?????

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sony
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sony

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Beste ,ik heb hier een PC-Chips all in-one mobo liggen,nu dat start normaal op,maar dat stuurt geen monitor aan,normaal als je een pc opstart dan zie je of hoor je die cpu cooler aanslagen,en enkele seconden nadien zoek hij naar een monitor,muis en keyb....enz.Maar dit mobo doet dit laatste niet.Heb al met een andere vga-kaart getest,maar vindt geen monitor.
En ik zie niets verdacht of verbrandt aan dat mobo of cpu,dus dit laatste wil ik even uitstellen
Nu zou het kunnen dat die bios software niet goed werkt of weg is,EN kan men door die bios te"flashen"die bios herstellen ????.
Ik heb al ergens gelezen dat je die originele bios op een discette of cd-rom kunt zetten en nadien proberen te"booten".
Of zie ik dit fout.
Alvast bedankt voor het nodige denkwerk.
Groeten,Luc

Wat is het laatste wat je ermee hebt gedaan voordat ie het niet meer deed?

Heeft het moederbord wel stroom?
Heb je al PCI slot geprobeert om een videokaart in te testen?
En ook verschillende sloten.

Bios weg ????

Als je dit mobo aan een voeding aansluit,en je start dit mobo op dan draait die cpu cooler,maar voor de rest gebeurd er niets meer.
Ik heb al een pci-vga kaart gebruikt,maar men monitor slaat niet aan(krijg geen beeld.)
Dit mobo heb ik van iemand gekregen,daarom weet ik ook niet wat hiervoor gebeurd is.
Daarom dacht ik misschien dat die originele bios-softw.beschadigd is.
Groeten.Luc.

Je weet zeker dat de voeding correct functioneert?
Je zou de bios naar de beginwaarden kunnen zetten door even een jumper om te zetten of de batterij er een paar minuten uit te nemen (verschilt per merk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan