bios weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
bij opstarten pc kreeg ik vroeger keurig me bios weergegeven met daarna het bekende xp scherm. nu heb ik een nieuwe videokaart erin gezet en dat werkt goed echter als de pc opstart slaat hij het bios scherm over en gaat direkt naar het xp scherm. hoe krijg ik dit weer goed ?

er zal in het bios wel een optie zijn, dat de POST weer opstart.

even snel op F10 of DEL drukken met opstarten en daarna ff in het bios zoeken.:thumb:

vipertronic zei:
bij opstarten pc kreeg ik vroeger keurig me bios weergegeven met daarna het bekende xp scherm. nu heb ik een nieuwe videokaart erin gezet en dat werkt goed echter als de pc opstart slaat hij het bios scherm over en gaat direkt naar het xp scherm. hoe krijg ik dit weer goed ?

Dat heb ik ook, het gaat zo snel, dat je het niet meer ziet, alleen op pauze drukken werkt dan, maare, waarom zou je het willen zien? als er problemen zijn, blijft hij wel hangen in het biosscherm.

toch makkelijk als je je opstart gegevens wilt zien

enne

post vind ik nergens in het bios kan ook niks vinden waar door je iets kan resetten ofzo

Rechtsklik op deze computer en kies dan voor eigenschappen en dan zie foto

Bijlagen

• 11.jpg
    11.jpg
    97,7 KB · Weergaven: 71
geen bios meer

Ik kan ook alleen maar opstarten met de CD1 van XP erin, welke F of esc toets ik ook indruk, ik kom niet in mijn bios die op de e.o.a. manier niet meer naar m'n C verwijst als de bootable schijf.

Ik wil nu Windows eraf gooien en op de C, 1 partitie voor Windows geven (=is nu 250Mb totaal met een map windows erin). hoe groot moet die partitie zijn voor Win XP media express?. Voor de zekerheid zet ik dan nog maar 1 window xp prof op een secundaire schijf zodat in geval van nood we tenminste verder kunnen.

enig idee iemand?

groeten,
theo

Kom je ook niet meer je bios in met del - F10 - F11 of F2 ?
Heb je xp home of pro ?
Druk eens bij het opstarten F8
Wat voor een pc heb je ?

Laatst bewerkt:
del voor bios

wie bedenkt dat nu weer, met de DEL kom ik i.d.d. weer in de bios en is het weer voorelkaar!

bedankt.:thumb:

gedaan wat jullie zeggen echter niks :confused:

zelfs de videodriver verwijderd en de originele teruggezet (vanaf cd) maakt ook niks uit
nu de de update van ati er weer opgezet

nog steeds hetzelfde probleem krijg het opstartscherm niet te zien enkel xp scherm:(

Je ati videodriver wordt pas gestart als windows start dus dat had je niet hoeven doen

vipertronic zei:
misschien de mobo drivers opnieuw erin zetten ?

Alle drivers worden pas in windows geladen, en de bios startup screen is een volgorde van de bios instructies.

al gevonden
in het bios menu de optie opstarten met asus bootscreen verandert dan komen je gegevens weer tevoorschijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan