Bios, welke toets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericvanbelgie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 apr 2002
Welke toets moet ik indrukken bij vista om naar het bios menu te gaan bij heropstarten,
ps kan ik in het bios zien welke hardware in mijn PC zit ???

Laatst bewerkt door een moderator:
de zelfde die je gebruikte bij windows xp ?
ff zonder dolle gaat niet om welk os er op zit maar wat staat vermeld bij het opstarten,
in het zwarte scherm met alle apparaaten irq en zo.
onder aan zie je bevoorbleeld press dell to enter setup.

Laatst bewerkt:
Verplaatst Windows Vista --->>> Bios.

Het Bios staat los van je besturingssysteem, daarom naar deze sectie verplaatst. In de meeste gevallen de DEL toets gebruiken om in het Bios te komen.(in 1 van de eerste schermen)

ok

Het is mij gelukt, ik heb namelijk een probleem met de detectie van de 2e harde schijf er komt melding :

in bios staat er

de eerste 2 meldingen hardware zijn 2 DVD spelers dat is ok

de volgende Third Master NOT DETECTED (hier is ook een harde schijf aanwezig maar het wordt niet gedectecteerd) WAT MOET IK DOEN dat mijn systeem het detecteerd ?????

de Fourth Master HARD DISK

ok

wat is de jumper /slave ... :confused: ? en hoe moet ik dit nazien ?
PS kan ik het probleem zelf oplossen , dit heeft te maken met benaming van schijf 1 en 2 denk ik , zo ja kan het softwarematisch of moet de PC open en welke stappen ?

Laatst bewerkt:
Laat ik eerst vragen of het IDE schijven zijn of Serial-ATA schijven waar je over praat. Bij de eerste heb je met die master/slave jumper te maken, bij de tweede niet.

Jumper een kleine verbindingsplug achter op de hardeschijf, Deze verbind 2 pinnetjes waardoor er een verbinding tussen die twee is. Door bepaalde pinnen te verbinden, wordt de schijf als Master of als Slave ingesteld.

ok

Het zijn deze :

WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
Serial ATA aansluiting voor snellere gegevensdoorvoer ( staat op de configuratie van mijn document samenstelling PC)
Welke oplossing is er in dit geval ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan