Bios werkt niet MSI X48C

Status
Niet open voor verdere reacties.

NighTNL

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Berichten
88
Hallo allemaal ! ,

Ik heb een probleem met mijn nieuwe zelfgebouwde pc.
Ik geraak niet in de bios.Volgens de handleiding kan je via delete in de bios komen maar dat lukt niet.Dan geeft hij namelijk een Overclock fout aan terwijl ik niet eens geoverclocked heb of er aan begin.Ik probeer alleen maar in de bios te komen.Hij geeft hierbij ook aan dat er nadat je dus op delete gedrukt hebt op een andere knop moet drukken behalve delete dus het maakt niet uit welke.Zodra ik dit doe gebeurt er niets hij reageert hier niet op en valt na een aantal minuutjes uit.

Mijn hardware :

MSI X48C
Intel Core 2 Duo E8400
Ati Sapphire 4850 512 mb
OCZ GameXStream 1010 Watt.
2 G.E.I.L Black Dragon 4096 MB reepjes draait op : DDR2-800.

Op het moment heb ik maar een reepje van deze 2 in mn moederbord zitten totdat ik windows heb kunnen installeren dan doe ik de tweede er in.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd de bios te resetten maar nu doet hij helemaal niks meer als ik op delete druk hij valt dan gelijk uit ook als ik nergens op druk.Normaal liet hij altijd het msi schermpje 3 keer zien na het 3 keer opnieuw opstarten van de pc maar nu laat hij het scherm maar 1 keer zien.

Iemand misschien enig idee hoe ik in de bios kom ?
 
even een vraagje: had je windows wel gewoon geinstalleerd ...voordat je in het bios wilde gaan spitten en hoe heb jij het bios dan gereset?
 
Windows heb ik niet kunnen installeren aangezien ik niet in de bios kan komen.Volgens de handleiding moet je eerst in de bios komen en dan moet ik mijn dvd rom speler selecteren en dan pas kan ik windows installeren.En er zit een clear cmos knop op mijn moederbord hiermee heb ik dus de bios gereset.
 
Laatst bewerkt:
jezum een 1010W voor een simpele HD4850..... Had je geld teveel ofzo?
Een 450W moet een HD4850 ook wel kunnen dragen.

Zelfs met 2x een GTX280 kom je nog niet aan de 800W volgens mij.

Heb je al een ander geheugenslot geprobeerd / goed gelezen welk slot je moet gebruiken?
 
Ja in de handleiding staat dat je ook beter met een geheugen reepje kunt beginnen en dat hij in Dimm 1 moet en daar heb ik hem ook in zitten.En er zaten ook 2 DDR2/DDR3 Switch kaartjes bij die moesten er ook in en die heb ik beide in dimm 2 en dimm 5 zitten.Aangezien ik DDR 2 gebruik.Anders moeten ze op een andere plek als ik DDR 3 zou gebruiken.
 
IK heb precies het zeflde probleem!
zelfbouw computer, eerste keer opstarten gezeik over overclocken en niet reageren op del.
ook MSI moederbord, ook Geil 4mb 800mhz, ook E8400 ook sapphire 512mb videokaart.
is er al een oplossing gevonden?
 
Hoi ,

Een bios update zou dit probleem moeten verhelpen.Maar dit kan ik helaas niet controleren aangezien ik mijn moederbord niet meer heb ik ben ermee naar Alternate gegaan daar waar ik hem gekocht heb zodat zij een bios update voor mij konden doen omdat ik geen andere cpu heb.Maar volgens Alternate was mijn moederbord defect omdat zij geen beeld hadden.Ik had gewoon wel beeld dus het zal wel aan hun grafische kaart gelegen hebben aangezien ze enkel alleen mijn moederbord wilde hebben.Nu is mijn moederbord naar de fabrikant en moest ik 4 tot 8 weken wachten ( nu nog een paar weekjes ) en waarschijnlijk moet ik ook nog eens betalen terwijl er nog een aantal jaar garantie op zit.

Dus je zou kunnen proberen je bios te updaten als je een andere cpu hebt.
 
msi moederbord problemen

heey

heb je ondertussen je moederbord al terug en heb je moeten betalen??
want als het niet onder garantie valt laat ik hem liever flashen bij mycom bij mij om de hoek dan dat ik het helemaal naar ridderkerk ofzo stuur.
dan vervalt de garantie ook maarja dat maakt dan toch geen verschil meer
 
Hoi ,

Ik kreeg t pakketje binnen zonder een accept giro ofzo dus hoefde niet te betalen.
Heb ook gelijk in de bios gekeken welke versie er nu geinstalleerd is hieraan kon ik zien ofdat ze m ook echt geflasht hebben en dat hebben ze , dus alles werkt nu gewoon.
 
Laatst bewerkt:
Hoi ,

Ik kreeg t pakketje binnen zonder een accept giro ofzo dus hoefde niet te betalen.
Heb ook gelijk in de bios gekeken welke versie er nu geinstalleerd is hieraan kon ik zien ofdat ze m ook echt geflasht hebben en dat hebben ze , dus alles werkt nu gewoon.
Ff voor de volgende keer:

NOOOOOOOOOOOOOOIT accepteren dat ze een nieuw moederbord, dat je net gekocht hebt, terugsturen naar de fabrikant en jou 8 weken zonder moederbord laten zitten. (al valt het in de praktijk gelukkig wel mee qua tijd)

Ze behoren iets te verkopen dat goed is (lees: up to date is) en zo niet, dan is het hun probleem, niet dat van jou. Desnoods annuleer je de boel: immers heb jij het moederbord voor aankoop niet kunnen testen: en het moederbord blijkt niet te werken.
Zeker binnen 8 dagen heb je alle recht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan