Bios wil niet laden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornebt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Hallo,

Sins gisteren heb iik een probleem met mijn computer, sins gisteren stopte de computer met starten hijwilde de biuos niet laden en gaf niet het bekende piepje die de dios geeft als hij opstart

Hoi cornebt,

Je zou een bios reset kunnen doen, maar ik denk zelf dat het batterijtje leeg aan het raken is
Bios reseten doe je door een jumpertje even om te zetten voor een seconde of 10- even kijken waar dat jumpertje zich bevind- en dan weer terug zetten.
Meestal staat er CLRCMOS bij oid.

@cornebt,

Kan vele oorzaken hebben, voeding, geheugen, processor e.d. Heb je geen diagnoselampjes op je mobo zitten ?

De bios heb ik al gereset en dat holp niet, en ik heb geen indicatie lampje op mn moederbord zitten. maar hij piept wel 2 keer hebben jullie enig idee wat dat kan betekenen?

Hoi,

Ik denk nu ook aan wat TDis geopperd heeft.
Kun je misschien de specificaties van je pc geven, kunnen wij wat gerichter zoeken, bv. de 'piep' code...

het is een AM2 moederbord met een Athlon x2 van 2,9 ghz AMI bios. 3 gb ram, en een nvidia geforce 8200,1 tb Hitachi hdd en 500 gb van samsung

Volledige specs van je moederboard graag, dus type en merk.

Omdat het een AMI bios is, verdenk ik de ram modules, je kan alvast even proberen door de geheugen bankjes één voor één te testen.
Dus alle moduletjes eruit behalve 1, en dan steeds vervangen voor een andere, zo zou je achter de boosdoener kunnen komen.

oke dankje, alleen van het moederbord in het nooit duidenlijk geweest van welk merk het was geweest of welk type, hij kon alleen aangeven dat het van packardbell was en geen andere speceficaties.

Ok, download eens SPECCY, die geeft wel aan welk moederboard er in je systeem zit.
Maar je zou al eens kunnen beginnen met de ram latjes.

@cornebt,

2 korte pieptjes zou inderdaad een probleem met je geheugen aangeven. Doe zoals Rickvi68 zegt, bankje voor bankje proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan