Bios wil niet meer booten vanaf CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xp3r!3nc3

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Eey mensen,
Ik heb een probleem : Ik wil mijn computer opnieuw instaleren, maar mijn computer boot niet meer vanaf cd. Ik heb een Gigabyte GA-7N400-Pro2. Dit is een groot probleem want ik heb over een week een lan party en dan wil ik mijn computer helemaal schoon, fris en snel hebben. Heeft er iemand een idee? P.s : opstarten vanaf cd staat in het bios.

:S
Xp3r!3nc3

Xp3r!3nc3 schreef:
P.s : opstarten vanaf cd staat in het bios.

Bedoel je hier mee dat de dvd/cd rom drive als eerste boot staat in het bios :rolleyes:
Hoeveel dvd/cd roms drives heb je 1 of 2

ps: kon je geen andere nickname kiezen Xp3r!3nc3 :o

groetjes speedtouch

Ik heb 2 drives, 1 cdrom/1DVD rom. Eerst werkt het altijd wel, moet ik nu mijn bios flashen of wat ?.. Het heeft nogal haast namelijk. Ik ga anders wel terug naar de computer winkel..

Thnx voor de snelle reactie.

Xp3r!3c3

Je moet opstarten in het bios> tijdens de opstart druk je op DEL of F2, dit is bij ieder mobo iets anders, even zoeken naar de juiste.
In het bios zoek je naar de boot-device
Zet de dvd/cd rom als eerste boot.
als je daarna de pc opstart zal de dvd of cd-rom drive als eerste opstarten met de Xp-instal cd.

groetjes speedtouch

ik ben er met een omweg toch gek0men.. ik had alles al geprobeert jah.. Zo d0m was ik nog net niet.. ;).. maar THnx voor jullie reacties. Ik heb eerst een bootdisk ged0wnlaod, Opgestart met CD-rom ondersteuning. Toen win98 Geinstalleerd. Toen Windows XP sp2. héhe.. toen deed hij het weer..

thnX Xp3r!3nc3

Ik heb het altijd gekunnen met die cd.. maar lama.. ik flash het bioz wel een keertje.. ;)

Geplaatst door Xp3r!3nc3
Ik heb het altijd gekunnen met die cd.. maar lama.. ik flash het bioz wel een keertje.. ;)
Dat is dan weer nergens voor nodig.
Het bios flashen hoef je alleen maar te doen als hardware niet werkt maar aangezien het gewerkt heeft zal een flashbios niet helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan