bios/Windows tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sasja28

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2013
Hallo, ik hoop dat ikin het goede gedeelte dit berichtj plaats.
Ik heb sinds vorig jaar april een Acer Aspire Ethos laptop. Deze moest in mei al terug gestuurd worden, vanwege eigen fout. (werd aangegeven at er een update was, had daarna geen beeld meer) Toen ik de laptop terug kreeg merkte ik dat de tijd elke dag niet goed stond. Danhad ik hem bv op woesndag om 22.00 uitgezet en de volgende dag stond hij dan precies op die tijd. Na lang gezoek op google leek het me dat het bios batterijtje leeg was (wa ik erg snel vond) afijn na lang getwijfel, toch maar in november opgestuurd en begin december weer terug gehad en het probleem leek opgelost. Maar sinds kort merk ik dat om een aantal dagen dat de klok in windows weer een dag achterliep. k dacht het pprobleem te hebben opgelost door in de bios te kijken, waar de klok ook dan niet liep en deze als het waren handmatig aan te passen en dan deed deze het weer voor een paar dagen.
Ik vind het nogal raar dat ik een laptop voor de 2de keer moet terug sturen met hetzelfde probleem, dusik vroeg me af of het misschien ergens anders aan kan liggen behalve het batterijtje. Ik had trouwens wel de hdd omgewisseld met mijn eigen SSD, misschien dat het daaraan ka liggen?

Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen zodat ik niet het apparaat voor een derde keer hoef terug e sturen.

Iig alvast bedankt

Dat was ook 1 van de dingen die k toendertijd had geprobeerd, toen ik er elke dag last van had en dat werkte toen niet. 2 uur later stond de klok dan anderhalf uur weer achter.
Nee als ik de laptop aanzet en het is weer zover, dan start ik hem opnieuw op, kijk ik in de bios en daar loopt de klok dan helemaal niet. Totdat ik de klok in de bios weer goed zet, of er iets aan verander, dan loopt hij weer.

oh ja misschien even ter aanvulling, zols het lijkt gebeurt dit als ik de spanning van de laptop afhaal. (wel natuurlijk op de juiste manier afgeslotenen ik denk voor ongeveer een halfuur van het stroom af) Ik gebruik trouwens ook niet de accu, deze heb ik ontgrendelt, zodat de laptop alleen via netspanning gaat. (ik weet niet of dit ermee te maken heeft)

Hoi,

Staat je tijdzone wel juist ingesteld?
(Nederlandse tijdzone = (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen)

Edit:

Het zou opzicht geen probleem moeten zijn als je je accu hebt ontgrendelt, (Ik heb dat namelijk ook op een Acer Aspire 5750.)
Aangezien als je jouw Windows PC opstart met Internet Connectie hij automatisch de tijd zal aangeven van het domein: time.windows.com

Laatst bewerkt:
ik had even gechecked maar dan met de accu en daarmee nog geen probleem ondervonden.

ik heb ook even naar de tijdzone gekeken en die stond idd niet op Amsterdam, maar op Brussel, Kopenhagen, etc.
Ik weet niet of dat wat zou uitmaken aangezien daar ook voor staat (UTC + 01:00)

Ik denk dat de fout ergens in de bios zit, kijk alles nog even een keer goed na

@Sasja28,

Verander die eens in ''(UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen)''
Wacht af.. (Als alles goed gaat kan daar het probleem zich hebben voorgespeelt.)

Indien je nog steeds problemen ondervind Nadat je je tijdzone in (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen) hebt aangepast,
Meld het dan even.

Bedankt voor de reactie, ik heb gister avond, nadat ik het berichtje had geplaatst de tijdzone aangepast naar (UTC+01:00) Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen) en vanochtend even van het stroom afgehaald en nog niks raars opgemerkt. Als ik iets vreemds zie, dan meld ik het.

Net weer aangezet en tot mijn verbazing loopt hij ineens 3 a 4 minuten voor

Net liep de klok in windows weer even achter (iets meer dan een half uur) en in de bios liep deze nog gewoon (stond dt keer dus niet stil)

Gisteren stond de tijd weer achter, nadat ik hem van het stroom had gehaald, Ik stuur hem gewoon weer terug. (ook al deed ik dat liever niet, kost mij weer 13 euro om op te sturen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan