Bios "Write Protect"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsl34

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2007
Moederbord P4XFBU (merk Jetway)
Bios: AwardBios v6.00PG
V.PXFBU A02 10-21-2002 (10/21/2002 PX266E-8233-6A6LWJ19C-00)
CPU: Intel Pentium4 2.4GHz(133x18.0)

hallo,

In verband met het herhaardelijk vastlopen van mijn PC heb ik besloten om het bios te flashen.(bij installeren van windows xp loopt hij al vaak vast)
Bij het flashen geeft het programma AWDFLASH v.8.80 aan dat het bios "Write Protect" is.
De manul zegt hierover het volgende:
Befor update BIOS please choose Disabled in "Flash Part Write Protect" item on "Miscellaneous Control" in Bios setup. Zie blz 34.

Maar bij mij in het bios onder "Miscellaneous Control" staat geen item "Flash Part Write Protect" die ik kan wijzigen.

Heeft iemand een oplossing

Alvast bedankt

Thijsl34

ik bezit ook een awardbios, heb je niet toevallig een OEM board (geproduceerd naar specificaties van bedrijf en zero producer support :P).

misschien is er een masterpasword te achter halen van je board zodat hidden opties beschikbaar worden..

over welke windows beschik je?
ooit [start -> uitvoeren -> (intypen: ) msconfig] gebruikt?

bios upgraden is "normaal" relatief eenvoudig als je aantekeningen van al je huidge instellingen maakt.

Laatst bewerkt:
Inderdaad vreemd.

Maare, waarom denk je dat een biosupdate zal helpen? het is immers niet zonder risico en mocht het ooit goed gewerkt hebben zal dat ook de oplossing niet geven.

Wat is er veranderd qua hardware? nadat het goed werkte?
En indien je blauwe schermen krijgt, wat zijn dan de foutcode's?

bios update is het alleen echt waard als je usb device niet herkent word, te duurdere graphic card hebt die niet herkent word enzo :cool:

win 98 onstabiel was nog vaak backups maken en formateren die zooi.
mijn win xp draait al jaar of 2 en vista komt er nog lang niet op :P. bezit wel gratis anti spyware ad-aware en virus scanner avg free edition. (virus scanner bijna 24/7 aan met lage systeem gebruik),

kan ook geen kwaat ff bij ctrl alt delete even paar processen naar te google'en.

Inderdaad vreemd.

Maare, waarom denk je dat een biosupdate zal helpen? het is immers niet zonder risico en mocht het ooit goed gewerkt hebben zal dat ook de oplossing niet geven.

Wat is er veranderd qua hardware? nadat het goed werkte?
En indien je blauwe schermen krijgt, wat zijn dan de foutcode's?

Ik vind het ook vreemd. Heb alles al geprobeerd. HD geformateed, overtollige hardware verwijdert, nieuwe battery, intern geheugen gewisseld enz.
Bij installeren windows XP loopt hij vaakt vast, of als hij geinstalleerd is loopt hij naar ongeveer 2 min vast. Geen foutmeldingen of blauw scherm. Gewoon vast!!!!
Daarom dacht ik het bios te flashen.

Mischien is er toch wat kapot op het moederbord.??
Als je nog wat weet... dan alvast bedankt.

ik bezit ook een awardbios, heb je niet toevallig een OEM board (geproduceerd naar specificaties van bedrijf en zero producer support :P).

misschien is er een masterpasword te achter halen van je board zodat hidden opties beschikbaar worden..

over welke windows beschik je?
ooit [start -> uitvoeren -> (intypen: ) msconfig] gebruikt?

bios upgraden is "normaal" relatief eenvoudig als je aantekeningen van al je huidge instellingen maakt.

Een materpasword??? tja....... waar zou ik die dan moeten invoeren...
Kan op het internet ook weinig vinden over problemen met het moederbord.

bedankt voor je tip.

eerste wat ik zou doen is de buurman dronken voeren en zijn pc voeding "lenen".

als andere voeding zelfde problemen geeft zit je met aardig probleem. heb je nog garantie?

mijn masterpasword kan ingevoerd worden door f11 te gebruiken in plaats van del voor bios dacht ik.

als je je verveelt kan je dit proberen; neem aantekeningen van bios instellingen. afsluiten + stekker eruit. Aanknop 5 sec in drukken, vervolgens de ronde cmos (bios) baterij eruit wippen door tegen de metalen pin te drukken die het op plaats houden. ongeveer 30 min eruit laten en weer in drukken.

stekker er weer in en dan bios opnieuw instellen.

(dit is om residue spanning van je mainboard af te krijgen kan maal gebeuren bij stroomstoringen enzo.)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan