Bios ziet HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Ik wil een nieuwe 80 Gb schijf in een ouwe pc doen (p2-350 192 Ram) maar het BIOS herkent de schijf niet, (ook niet als ik in het Bios ben en de harde schijf laat zoeken) en ik kan dus stellen dat ik een nieuw bios nodig ben.

Het moederbord waar het om gaat is is een VTECH met een 440 BX chipset
Het type nummer van het bord = ITE 8671.

Het Bios wat er inzit is van Award, versie 4.51G met als datum 12/17/1998

Onderin het beeld (als ik op pause druk) staat:
12/17/1998-I440BX-ITE867-2A69KV3IC-00

Waar kan ik het nieuwe BIOS vandaan halen en wie heeft er een nederlandstalige gebruiksaanwijzing bij hoe ik dat BIOS vernieuw ...

Whittey

Voor zover mij bekend kan je met die chipset geen grotere schijven als 20 of 40gb aansluiten.
Ik weet wel dat er in die tijd software pakketjes te krijgen waren die grotere schijven in het bios kan omzeilen.
Heb je ook al eens geprobeerd om de parameters van die schijf handmatig in te voeren in je bios?

@ Jackall: nee, nog niet geprobeerd, niet zo slim van me...
ik zal het eens proberen

Edit: handmatig instellen kom ik niet veel verder,
andere kabel geprobeerd, ook geen soelaas, en de jumper stond op master aangezien het de enige schijf zou worden in het systeem

Laatst bewerkt:
Tijdje geleden heb ik ook zo'n soort probleem gehad en heb toen de junpers van de harde schijf aangepast, zodat het een 60GB werd. Dit omdat de BIOS een grotere schijf niet ondersteunde. Gegevens van de jumpersettings zaten in de handleiding van de schijf.

Het betreft hier een Hitachi Deskstar: model HDS728080PLAT20
En wat betreft de jumper instelling, de 32 GB clip zoals Hitchi die noemt zit er wel op, maar daar ben ik niet blij mee, dan 'gooi' ik dus meer dan de helft van de cap. weg...

Laatst bewerkt:
Jammer, ik was zelf ook al op zoek geweest en was bij dezelfde Tool uitgekomen als Crash maar doordat de pc bleef hangen op de POST doordat de schijf niet herkend werd (ik kon op F4 drukken maar dan gebeurde er niets of ik kon op DEL drukken waardoor ik dus in het BIOS kwam) kon ik geen gebruik maken van de FeatureTool en heb ik dus de HD maar op de 32 GB clip (jumper) gezet, en de pc herkent de schijf ...... jammer.

Maar we gaan voor de 80 GB (tenminste das wel mijn bedoeling)

Edit: na een mailtje naar PCpartner .... een berichtje terug.
The Intel 440BX board BIOS is available for download from http://www.pcpartner.com/pcpartner/support/bios/i440.htm#440bx
However, not all models are available for 80GB hard drive.
Please identify the PCB number (35-xxxx-xx) on your board. Then, find the matched clock generator and I/O for your board. Only the BIOS version in 2Kxxxxxx you could update for the 80GB hard drive.

Ik dus uitzoeken welke ik nodig was (uiteraard voorzichtig, tis andermans pc) en updaten. Niet dat dat nu zo moeilijk was maar toch.

Mensen/leden, hartelijk bedankt voor de geboden hulp

Laatst bewerkt:
hey, ik heb dus precies deze bios,

http://www.pcpartner.com/pcpartner/s...i440.htm#440bx

maar hoe kan ik op de aangegeven website de juiste update versie uit de lijst kiezen, aangezien mn comp niet meer werkt kan ik bijvoorbeeld deze code ITE867-2A69KV3IC-00 niet checken op mijn systeem, ik weet alleen dat ik een Award bios heb , versie 4.51G met als datum 12/17/1998 maar de rest dus niet..

hoe verder?

Giovanni, zou je je bij je eigen topic willen houden? Kick desnoods de vraag omhoog door een reactie te geven, op die manier komt de vraag weer onder de aandacht.
Deze vraag is inmiddels opgelost en gaat daarom op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan