BIOS ziet HD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwijnenkop

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hoi,

Ik wilde vandaag een 2de HD aan mijn PC toevoegen en had hem correct aangesloten (slave). Toen ik de computer opnieuw op startte, herkende mijn BIOS geen enkele van de 2 HD's. Ook als ik de nieuwe HD alleen in de PC duwde en op Master zette, herkende hij hem niet.

Toen ik echter een andere 2de HD gebruikte, deed alles het wel gewoon. Is de HD kapot, of is er een andere manier om het op te lossen? En ja, alles was goed aangesloten en de jumpers waren correct aangebracht.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Op de schijf die niet herkend word, heb je die als Slave staan? (Met de Jumpers op de achterkant)

Lijkt toch of de jumpers niet goed staan.
Wat is het precies voor HD ? (Merk en type)

Groeten Marcel

Hoi,

Probeer eens volgende: Ik neem aan uit je beschrijving dat je de jumpers goed staan hebt. Aan een lintkabel( =kabel waar data doorgaat) in jou geval bij ide schijf is het normaal zo dat de masterscijf op het uiteinde van de kabel zit. Bij gevolg kan het niet anders dat de slave dan dichtst tegen het moederbord zit. Lukt dit?

In mijn eerste bericht meld ik ook dat een andere 2de HD het wel doet. Dit is precies hetzelfde merk en type als die wat het niet doet. Jumpers staan gelijk (slave 16heads). Als ik ze aansluit op de GRIJZE (=middelste) ide-aansluiting doet 1 het niet, terwijl de andere het wel doet als ik het probeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan