Bios zonder keyboard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

NiekW

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2002
Mijn PS/2 poort op het moederbord (Epox 8KTA-3+), of de keyboard controller chip, is defect. Ik kan dan ook geen keyboard meer gebruiken.

Het moederbord bevat een onboard RAID controller die -helaas- in de bios staat uitgeschakeld. Er staat echter nog data op twee harde schijven (in stripe, dus afhankelijk van de onboard RAID controller)!

Ik kan niet met een USB keyboard werken, want deze optie staat -helaas- in de bios niet geactiveerd.

Hoe kan ik in de bios komen, zodat ik de RAID controller weer activeren en ik weer bij mijn data kan??

lijkt me redelijk onmogelijk:confused: tenzij iemand iets anders weet. is het geen mogelijkheid om ze in een andere pc te hangen(tjah, ze staan natuurlijk in stripe:( wordt moeilijk om je data te backen):o maar kan je niet in windows komen? als je dan die usb-toetsenbord aansluit kan windows hem dan niet herkennen of vergis ik me?(bij mij is dit met de muis in ieder geval het geval:))

als je dan die usb-toetsenbord aansluit kan windows hem dan niet herkennen of vergis ik me

Nee je vergist je niet; en windows start ook wel. Alleen de RAID schijven blijven helaas uitgeschakeld in de bios en die data kan ik dus nog steeds niet benaderen...

Ik kan misschien een identiek moederbord regelen... zou de daarop aanwezige RAID controller met de twee stripe schijven overweg kunnen... of riskeer ik mijn data?

Thanx

... ik heb de hele PC ondertussen ontmanteld, alle drives en insteekkaarten verwijderd. Bij het starten van dit kale systeem bleek het toetsenbord wel te werken... :confused:
Vervolgens de bios aangepast, raid schijven weer toegevoegd en de data kunnen redden :D :D

Sindsdien is het systeem nog steeds instabiel... maar ik werk binnenkort met mijn nieuw gekochte PC :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan