Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Als ik op een IBM Aptiva de F1-toets indruk bij het opstarten kom ik in het systeemconfiguratie-scherm terecht. Er kan hier weinig of niets gewijzigd
worden. Vraag: is het op deze computer niet mogelijk om het werkelijke BIOS te kunnen raadplegen en aanpassen, zoals dit op andere toestellen
wel mogelijk is.

Ik vond dit ,maar kan verder niks vinden.
IBM® Aptiva To access the IBM Aptiva Setup (BIOS) utility: ... To access the CompUSA
Setup (BIOS) utility: Press the F2 key at startup when memory is counting up. ...

Op het moment dat je het IBM logo ziet 1 keer op f1 drukken

Akkoord, bij het opstarten op F1 drukken geeft een zogezegd "Bios-like" scherm, dat hier "systeemconfiguratie heeft, maar hier is in vergelijking met een normale bios heel weinig te veranderen. Om maar iets te zeggen: hier is het niet mogelijk om bvb de timing van het geheugen te wijzigen
of the front side bussnelheid te verhogen.
Waarschijnlijk dat dit bij deze toestellen niet mogelijk is.
Of wel ????

jumper omzetten

Je hebt kans dat je een jumper om moet zetten op het moederbord om alle instellingen te kunnen zetten. Komt vaker voor bij systemen die voorheen in een bedrijfsnetwerk hebben gezeten (zoals bij Dell Optiplex e.d.)
Wellicht staat er iets over in het manual?

gr. Kenneth

Bedankt. Info komt niet voor in Aptiva handleiding.
Weet niet of het met de IBM PC's nu nog zo is, maar het lijkt erop dat IBM, vroeger, enkel bepaalde systeemgegevens beschikbaar maakte om eventueel aan te passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan