Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Met het programma SANDRA heb ik de volgende informatie gekregen.

Opmerking 224: Processor 1 : SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .
Waarschuwing 2528: Processor 1 : Systeem monitor apparaten implementatie is bekend bij soort.
Waarschuwing 220: Processor 1 : Het CPU Registratie Nummer is ingeschakeld.
Tip 201: Systeem BIOS : Systeem BIOS is oud.
Controleer voor een update.
Opmerking 224: Systeem BIOS : SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .
Tip 212: Systeem BIOS : De BIOS kan geshadowed zijn, controleer of dit zo is.
Tip 211: Systeem BIOS : Sw BIOS is 'flash-able' en
'socketed' en kan worden geupgrade wanneer dit is vereist.

Nu begrijp ik uit jullie antwoorden dat updaten van de bios niet aan te raden is als hij werkt, en hij werkt.
Wat te doen met de andere waarschuwingen?

Daar jij een Packard en Hell machine hebt, zou ik erg voorzichting zijn met bios updates...........

Wat houdt je tegen om op de site van Packard en Hell even te kijken naar een mogelijke update? Vaak is het ook een MUST om daar je update daar vandaan te halen, omdat grotere hardware fabrikanten niet zelden software mogen "veranderen" van de originele fabrikanten. Ik zou mij beperken tot een geadviseerde update van Packard en Hell en verder niets.

Laatst bewerkt:
pas op

Pas op hoor, ik heb geen hel maar een Bell. een beetje respect voor mijn krachtpatser die mij al meer dan 2 jaar zeer goed bijstaat zonder problemen. Maar wat betekenen die andere waarschuwingen nu?

ik heb van een aantal van die meldingen "geen flauw idee", terwijl een aantal andere redelijk voor de hand liggend is, zoals de ouderdomsmelding en de melding dat er geflasht kan worden.

ok Pasja, we wachten wel af, misschien weet iemand anders wat hier bedoeld wordt.

bedankt

Geplaatst door frabans
Opmerking 224: Processor 1 : SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .

Het indekken van de software maker tegen fouten in het lezen van de bios informatie.

Waarschuwing 2528: Processor 1 : Systeem monitor apparaten implementatie is bekend bij soort.

Beroerde vertaling van het Engelse origineel. Het bios is leesbaar.

Waarschuwing 220: Processor 1 : Het CPU Registratie Nummer is ingeschakeld.

Een biosfunctie die je uit kan zetten. Pentium III processors waren de eerste met een serienummer, bedoeld om bijv. banktransacties te beveiligen.

Tip 201: Systeem BIOS : Systeem BIOS is oud.
Controleer voor een update.

Niet updaten als alles werkt!

Opmerking 224: Systeem BIOS : SMBIOS/DMI informatie kan onjuist zijn .

Herhaling van het voorgaande.

Tip 212: Systeem BIOS : De BIOS kan geshadowed zijn, controleer of dit zo is.

Bios ROM code wordt in het RAM gezet en aldus wordt het systeem een fractie sneller. Dit is een gunstige functie.

Tip 211: Systeem BIOS : Sw BIOS is 'flash-able' en
'socketed' en kan worden geupgrade wanneer dit is vereist.

Bios kan worden geupdate.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan