Bios ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Als ik de batterij uit mijn boederbord haal, wat kan er dan gebeuren.Ben ik dan al mijn updates kwijt? En hoelang kun je een batterij eruit laten, voordat je een nieuwe er inzet.

Als je de batterij eruit haald, wordt alleen je Bios gereset.
Je Windows update ben je dan niet kwijt.
Je hebt wel grote kans dat je de Bios weer moet instellen.
(load setup defaults of load fail save defaults)

Als de batterij leeg is, zou ik hem zo snel mogelijk verwisselen.

Als het je lukt om binnen 20 sec. de batterij te vervangen heb je de kans dat je niets mist.
Anders mis je alleen de juiste datum / tijd van je bios.
En soms ook harddisk settings.
Zet deze terug op automatisch en meestal doet je pv het dan weer.

Er wordt nooit iets van harddisk afgehaald als die niet draait. Dus je bent geen sp's kwijt. ;)

Dus als ik het goed begrijp gaat hij weer naar zijn default waarden en ben mij update kwijt.

Geplaatst door humpe
Dus als ik het goed begrijp gaat hij weer naar zijn default waarden en ben mij update kwijt.

Ja, Bios gaat naar default waarden.

Nee, update zit op de harddisk, en die draait dan niet.
Die ben je dus NIET kwijt.

Quote:
Er wordt nooit iets van harddisk afgehaald als die niet draait. Dus je bent geen sp's kwijt. ;)

Als we elkaar begrijpen, dus die update voor je bios wordt ergens anders opgeslagen.
Want ik de update gedaan dat ik er grotere schijven in mijn systeem kon gebruiken.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Als we elkaar begrijpen, dus die update voor je bios wordt ergens anders opgeslagen.
Want ik de update gedaan dat ik er grotere schijven in mijn systeem kon gebruiken.
Het Bios staat op een Bios-chip, die op je moederbord zit.
Als je de Bios geflasht hebt, voor betere ondersteuning, dan blijft dat op die chip staan.
Of je de batterij er nu even uithaald maakt niet uit.
Je bent mischien alleen je instellingen van het Bios kwijt.
Zoals Paul-RT al aangaf moet je de batterij vrij snel weer terug zetten.

Heb je een andere update gedaan, dan zal die op je hardschijf staan.

Geplaatst door humpe
De update van je bios ben je niet kwijt. Alleen de instellingen die je in de bios gedaan hebt.

Bedankt het is mij nu duidelijk. Dus kan ik de batterij er uit halen en wat geflasht is blijft gewoon staan. Hoop dat ik mijn oude probleem hiermee kan oplossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan