bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

bonkie

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2005
Goede avond

Zou iemand mij kunnen helpen?
Ik probeer een oude computer op te krikken door een nieuwe hd en geheugen toe te voegen.
Probeem 1.... Hij herkent mijn nieuwe hd niet...
Probleem 2.... geen cd rom ondersteuning....
en probleem 3.... ik kom niet in de bios. Ik heb ctrl-alt-del/esc, esc, del, f1,f2 en f10 al geprobeerd.
Misschien komt het doordat het zo'n compac-pressario geval is.... Je ziet ipv je normale opstart scherm een compac scherm.

Oja op mijn oude schijf draait 98 en die wil ik vervangen door een nieuwe schijf met xp prof...

Bij voorbaat bedankt voor de moeite

Je zult met Fdisk aan de gang moeten.
Helemaal vanaf de grond opnieuw opzetten.
Dan zit Compaq je nooit meer dwars.
Als je dan met Fdisk de boel hebt voorbereid kun
je de floppy's van Compaq er in doen en vervolgens de cd van WindowsXP.

Als het al een oude computer is zul je problemen hebben met een grotere schijf want daarvoor heb je Servicepack 2 nodig.

Lees HIER het einde van mijn thread.
Daarin staat het en hoe ik het deed.
Let vooral op verwijzing naar floppy's die Jozo aangaf.

PS die F-toetsen werken voor geen meter. Ik heb de bootini veranderd en heb daar de veilige modus bij gezet. Dan kun je er tenminste nog bijkomen.

Laatst bewerkt:
compac

bedankt voor jullie hulp!!

Ik heb alleen geen idee wat fdisk is en heb ook geen systeem diskettes......

Misschien nog een ideetje??

bvd

Re: compac

Geplaatst door bonkie
bedankt voor jullie hulp!!

Ik heb alleen geen idee wat fdisk is en heb ook geen systeem diskettes......

Misschien nog een ideetje??

bvd

Ideetje Hoeft niet ,als je goed leest wat @Elisa je heeft aangegeven en die stappen volgt ,KOMT het goet!!

Fdisk staat op de cd van Windows.
of
Een opstart floppy van Win98
Hier downloaden
Neem maar de W98 SE oem.

Het is gewoon 1 van de vele mogelijkheden om voor installatie het 1 en ander te regelen.

Laatst bewerkt:
@ bonkie
Gewoon de uitleg volgen van Elisa, en dan komt het wel goed. Zij is nu experte in Compaq. Zij heeft er wel grijze haren aan overgehouden maar ... dus volg Elisa.

Nou, die hele thread niet lezen please.
Alleen de laatste alinea.
Grijze haren...........? Ik heb ze uit mijn hoofd getrokken van ellende :D

compac

Bedankt voor jullie hulp weer maar het werkt nog steeds niet....

Ik kom nu in de bios maar die herkent alleen a en c drives dus geen cd rom ondersteuning....
Ik heb een nieuwe opstart disk gemaakt maar die pakt tie niet. Ik heb alles wat Elisa zei, geprobeerd maar niets werkt!

Zelf had ik bedacht: op mijn nieuwe hd windows installeren via mijn werkende computer... schijf overzetten en klaar.....
Werkt dat????

BVD Bonkie:o

Je hebt niet goed gelezen.

Je gaat met een 98 diskette ALLE partities weghalen met FDISK. (Ook al is het je nieuwe hd) Het wordt dus 1 niet aangewezen toestand. (unallocated) Daar wil Compaq alleen mee werken op de een of andere manier.
Vervolgens lees je die floppy's in die Jozo als link gaf.
Dan krijg je de mogelijkheid om de windows cd er in te stoppen en kun je met de setup beginnen.

Zelf had ik bedacht: op mijn nieuwe hd windows installeren via mijn werkende computer... schijf overzetten en klaar.....
Met het service pack worden pas grotere schijven herkend.
Wil je van Compaq af of niet?

Ik zal je laten zien wat er allemaal op die opstartdisk moet staan. Ik had ook moeite met andere types.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan