Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

woman

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2005
Hallo:)

Ik heb een dringende vraag:confused: ,mijn man heeft zijn pc kast zelf in elkaar gezet,alles werkt,de piep die hoort te piepen als je hem aanzet doet het ook Maar zodra hij de bios wilt instellen en op Y moet klikken zodat het opgeslagen word blijft de bios hangen en als een gek knipperen dan een paar regels.wat doet hij niet goed?? ik snap het niet want mijn pc heeft hij ook zelf gebouwd en die doet het voor de volle 100% ....wat moet hij doen zodat de bios niet blijft hangen en gewoon doorgaat???

Groetjes W

[Mod edit]Dik gedrukte letters aangepast.:)[/Mod edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hoeft niet zo te schreeuwen.:o

Bios reset al geprobeerd? met de resetjumper, of het batterijtje er een poosje uit, uiteraard met de stroom eraf.

Lange Pier zei:
Je hoeft niet zo te schreeuwen.:o

Bios reset al geprobeerd? met de resetjumper, of het batterijtje er een poosje uit, uiteraard met de stroom eraf.

:shocked: Huh schreeuwen?? ja om hulp misschien maar ik schreeuwde niet hoor :evil: hehe .....
Ok dat resetten hebben we al tig keren gedaan maar helpt niks,wat die battery betreft,ik denk niet dat hij die eruit moet halen want het is een nieuw moederboard net 2dagen oud dus die haalt hij er liever niet uit zegt ie....nu valt het beeld ook weg en krijgt hij de pc niet meer uit met de aan/uit knop/resetknop doet ook niks????
we snappen er echt helemaal niks van....:confused:

Je kunt nog proberen, als hij aanstaat, de powerknop op de voeding uit te zetten en daarna weer aan, dit een keer herhalen, colt boot reset.

Anders toch de boel uit elkaar halen opnieuw erin zetten, vooral de videokaart en het geheugen.

Het kan corrupt geheugen zijn, ook degene in je bios, maar ook de ram, als je meerdere reepjes hebt, probeer er 1 tegelijk.

Je kunt ook nog een bios flash overwegen, alhoewel ik niet denk dat de bios corrupt is, maar je weet het niet, hè.

Je zal toch enige tijd dat batterijtje moeten verwijderen.
Waarschijnlijk is er ergens toch een hardwareconflict of een storing.
Geeft de bios nog enige andere piepjes?

Check eens of alle hardware er goed ingeprikt is. Een loszittende hardware onderdeel kan wel eens biosproblemen opleveren.

Probeer anders alle kaarten eruit te halen(behalve de videokaart) en zo min mogelijk geheugen.

Begin dan eens opnieuwe met de fabriekswaarden in het bios.

woman zei:
:shocked: Huh schreeuwen?? ja om hulp misschien maar ik schreeuwde niet hoor :evil: hehe .....
Ok dat resetten hebben we al tig keren gedaan maar helpt niks,wat die battery betreft,ik denk niet dat hij die eruit moet halen want het is een nieuw moederboard net 2dagen oud dus die haalt hij er liever niet uit zegt ie....nu valt het beeld ook weg en krijgt hij de pc niet meer uit met de aan/uit knop/resetknop doet ook niks????
we snappen er echt helemaal niks van....:confused:

Denk ik net aan, kabeltjes van de case goed aangesloten? de ledjes en usb vooral?

PS,

Dikke letters betekent schreeuwen, en ik heb ook nog een bril.:p

jackall zei:
Je zal toch enige tijd dat batterijtje moeten verwijderen.
Waarschijnlijk is er ergens toch een hardwareconflict of een storing.
Geeft de bios nog enige andere piepjes?

Check eens of alle hardware er goed ingeprikt is. Een loszittende hardware onderdeel kan wel eens biosproblemen opleveren.

Probeer anders alle kaarten eruit te halen(behalve de videokaart) en zo min mogelijk geheugen.

Begin dan eens opnieuwe met de fabriekswaarden in het bios.

Nee hij geeft maar 1 piep en dat is wanneer mijn man hem aanzet...

Ok hij gaat er alles opnieuw inzetten,want de bios begint een eigen leventje te krijgen,hij gooit hem vanzelf net op iets anders (sergeant ofzoiets) maar ok hopenlijk doet de pc het als hij opnieuw alles erin gezet heeft.
Bedankt alvast voor jullie advies en misschien tot .......later :o

Lange Pier zei:
Denk ik net aan, kabeltjes van de case goed aangesloten? de ledjes en usb vooral?

PS,

Dikke letters betekent schreeuwen, en ik heb ook nog een bril.:p

Hahaha :thumb: ok dat wist ik niet ,dan zal ik niet meer schreeuwen hoor,ok dan hou je tenminsten ook je brilglazen heel :D
Ja kabels zaten goed???:o :confused:

BANDIT123 zei:
Komt niet veel voor ,maar vervang de batterij!

Hmm jullie zijn wel zeker van je zaak he???? kijk het kan toch niet nu al die batterij van die moederboard zijn,dat ding hebben we net 2dagen :(
In ieder geval vind ik het wel heel top dat jullie gereageerd hebben en ik zal het tegen mijn man zeggen dat hij dat toch maar gewoon eens moet doen.....Het kan toch geen kwaad he of wel?

groetjes w

Ik zeg ook niet dat het dat is!maar kan wel.
Wissel effe met die vn U ,als is goed weet je dat zeker.

BANDIT123 zei:
Ik zeg ook niet dat het dat is!maar kan wel.
Wissel effe met die vn U ,als is goed weet je dat zeker.

dit geeft hij aan in de bios

CMOS checksum error - Defaults loaded
Warning! CPU has been changed or Overclocking/CPU Ratio changed fail.
Please re-enter CPU settings in the CMOS setup and remember to save before quit!

en slaat dan vast?????:evil:

Hij gaat lekker, wat is het type en merk van je mobo?

Welke processor?

Moet je jumpers instellen op je mobo voor de FSB? of multiplier?

Lange Pier zei:
Hij gaat lekker, wat is het type en merk van je mobo?

Welke processor?

Moet je jumpers instellen op je mobo voor de FSB? of multiplier?

Upgrate Kit:
MSI MB PT8 Neo-LSR met 5.1 sound,USB2.0
LAN,SATA RAID
Celeron D325 2.53GHz
Intel Cooler
512MB DDR

zeg dit je iets?

Ik zie dat ze een bios update 2.2 hebben uitgebracht, kun je zien bij het opstarten welke versie je hebt?

Deze update zou het blijven hangen bij save oplossen.

Je kunt hem zelf updaten maar als het mobo een paar dagen oud is, zou ik hem omruilen voor een werkend exemplaar met een geupdate bios, indien dichtbij.

bios update naar een versie terug.en goed opletten hoe je overclockt,dat helpt gegarandeerd.

Loopt hij dan lekker,niet meer updaten de bios.

succes

whitewolff zei:
bios update naar een versie terug.en goed opletten hoe je overclockt,dat helpt gegarandeerd.

Loopt hij dan lekker,niet meer updaten de bios.

succes

Hoi hoi
Bedankt voor jullie hulp maar we sturen hem terug,we hebben alles al gedaan+geprobeerd maar niks helpt,hij blijft hangen en slaat niks op in het geheugen.helaas.
maar nogmaals bedankt voor al jullie antwoorden.

Groetjes woman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan