Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hoornvan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 feb 2002
Hallo helpers,

De computer van mijn zus, startop met het bios scherm.
Ze zegt niet te weten hoe dit komt. Ze zijn pas verhuisd en sinds zaterdag doet hij dit.

Heeft iemand een idee hoe je dit kunt veranderen zodat hij weer normaal doorstart.
Nu moet ze telkens enter geven om door tegaan.

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg. Wim

Kijk eens of het lukt om tydens opstarten op F8 te trommelen,opstarten veilige modus,dan juist afsluiten en nog eens proberen!

Hallo Marcel,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik zal het aan mijn zus door geven en aan haar de kueze om het te proberen.

Mvg. Wim

Misschien met verhuizen kabels losgegaan ,effe opnieuw aandrukken?

Laat haar eens proberen IN de bios te gaan, en de gegevens op te slaan (wijzigen is blijkbaar niet nodig).

Wellicht is het probleem dan weg.

Succes,

Tijs.

Hallo dnties,

Laat haar eens proberen IN de bios te gaan, en de gegevens op te slaan (wijzigen is blijkbaar niet nodig).

Dat doet ze nu telkens mar het helpt niet, als ze opnieuw opstart komt hij met de bios en stopt dan. Ze geeft enter en dan loopt hij door.

Mvg. Wim

Hallo dnties,

Dat doet ze nu telkens mar het helpt niet, als ze opnieuw opstart komt hij met de bios en stopt dan. Ze geeft enter en dan loopt hij door.

Mvg. Wim

Wim, ik zie zo snel 3 mogelijkheden:
1. Er verschijnt een overzicht wat de BIOS herkent (overzichtsscherm), en dat scherm blijft staan totdat op een toets wordt gedrukt. Er zal dan wel in de bios zelf een optie zijn dat eerst dat overzichtsscherm 'weggedrukt' moet worden voordat wordt opgestart.
2. Ze vergist zich, en er verschijnt het scherm waarin gekozen kan worden welk besturingssysteem er vanaf de harde schijf gestart moet worden. Dat is dus eigenlijk ná de Bios-opstart
3. In de opstartvolgorde in de bios staan meerdere apparaten waar bij haar van opgestart kan worden. En bij haar zijn toevallig meer dan 1 apparaat beschikbaar waar vanaf opgestart kan worden (bijv. opstartbare usb-stick aangesloten & harddisk, opstartbare DVD in het apparaat & harddisk etc.) Dit is eigenlijk weer zo'n boot-scherm, maar dan door de BIOS gepresenteerd. Wellicht, als ze in de bios instelt dat alleen vanaf de harde schijf opgestart mag worden, kan dat probleem weg zijn.

Hallo dnties,

Ik zal je bericht aan haar door sturen. Als het gelukt is zal ik het jullie laten weten.
Ze is pas vanavond thuis (moet werken).

Mvg. Wim

Hallo,

Het is wel wat laat dat ik reageer maar ik heb een uur geleden van mijn zus gehoord dat het probleem is opgelost.

Ze heeft op F10 gedrukt zegt ze en toen was het over, nu start hij weer gewoon op.

Mvg. Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan