bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

jejes

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Ik heb een toshiba laptop.
Omdat hij zo ontzettend traag werd na het installeren van service pack 2 heb ik deze verwijdert.
Halverwege stopte de computer ermee en kreeg een blauw scherm met een foutmelding en nu wil hij niet meer opstarten.
Zodra ik opstart krijg ik meteen windows xp in beeld en daarna de foutmelding zodat ik niet in de bios kan komen.
Wie kan mij helpen???

GR Conny

dat weet ik niet, het gaat zo snel dat je het niet lezen kunt.
Het enigste wat ik kan zien is error en shut down en dan gaat hij opnieuw opstarten.
Heb de batterij er al een uur uit gehad maar dit helpt ook niet.

Gr Conny

Probeer eens op te starten met de XP cd, ga naar de repair/herstelconsole, en geef eerst fixboot in, en enter, daarna een chkdsk /r draaien.

In je bios moet je normaal wel komen. Probeer bij het opstarten eens meteen de Delete, F10 of F1 toets in te drukken.

hij reageert op geen van de knopen. Krijg nog wel een melding hoe ik wil opstarten( veilige modus ) en dergelijke, maar wat ik ook probeer ,hij blijft opstarten en dan weer die foutmelding.

Bedankt.
Ben nu in het bios gekomen en kan windows opnieuw installeren.
Kijken of dan het probleem is opgelost.
Bedankt!!!!!!!

Gr Conny

Hoe moet ik het anders oplossen als ik niet opnieuw hoef te installeren?????

Het is niet opgelost. Hij blijft met de installatie steken.
Wat kan ik in het bios veranderen???

Trommel eens na de biosscreen op F8, en start op met de optie "automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen"

Dan krijg je een BSOD, waar je die code ervan hier kunt plaatsen, misschien voor een oplossing.

Of start op in veilige modus, en kies dan voor een system restore, voor een datum toen het allemaal nog werkte, indien die er is.

Of start op met een volledige XP cd, en ga naar installeren, en kies voor een herstelinstallatie, de key staat meestal op de comp, o.i.d.

in de bios staat alles in het engels en daar ben ik niet zo goed in.
kun je het misschien vertalen?

ik heb gevonden wat je zei maar als ik opnieuw in veilig modus opstart begint hij weer met de installatie en stopt weer na een paar minuten.

xp opnieuw installeren. Ben halverwege gekomen maar nu geeft hij telkens een foutmelding aan zodat ik niet verder kan. Ik kan dus ook niet meer herstellen.

wil herstellen maar ik weet het wachtwoord niet wat ze vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan