Bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

pedro270

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2011
Hoi,
Is er ook een programma, of iets anders,
Waarmee ik mijn BIOS (.EXE) kan openen terwijl ik niet in Windows ben?
Als ik het in windows open, krijg ik heel even (halve seconde) het scherm te zien wat ervoor zorgt dat me bios zich update, ik moet dan dit openen in opdrachtpompt. dus dan moet ik gewoon typen :

C:\md8080.bat < Die vraagt of ik me BIOS wil flashen, en dan zou hij dat .EXE bestand moeten openen, maar als ik dat in het opdrachtpompt doe, dan zegt hij dat bestand niet kan vinden, dit geeft hij alleen aan als ik niet in windows ben.

Even kort samengevad:

Als ik in Windows ben, en me BIOS probeer te flashen, krijg ik het scherm een halve seconde te zien.

En als ik het buiten windows probeer, (Via F8 drukken voor windows starten , en dan pc repareren (of zo iets) en dan kiezen voor commando pompt) dan geeft hij aan dat hij het .EXE bestand niet kan vinden..
En bij de handleiding van me Moederbord kan ik niks vinden.

*PC INFO*

Besturingssysteem: Windows 7 Ultimate (Engels)
Moederbord: MSI-7012
Fabrikant: MEDION
Soort PC: MD8080
Intel: Pentium 4
Proccesor: Intel CPU 3.0GHZ.

PS.
Bij de website van MEDION heb ik de update gedownload, en om die uit te voeren , heb ik een application en support cd nodig, maar die is bij mij kapot.

En nee, ik wil geen nieuwe kopen, of repareren ofzoiets.

En ik denk dat er vast wel een andere manier is.

En alsjeblieft, geen onnodige reacties, want ik ben al heeel lang hiermee bezig, en wil alleen maar deze pc gebruiken om mee te gamen.

Alvast bedankt!!

Als je md8080.bat opent met kladblok, wat staat daar dan in?

Je BIOS is geen exe. Je BIOS is code die op een chip flashed word. de exe die gezocht word is de update die je bios zal flashen met een update. Meestal staat de exe in de map waar ook de batchfile in staat
Ik ga er van uit dat je wel de bestanden uitgepakt hebt naar c:\ en dat je als je in het dosscherm zit ook daadwerkelijk c:\> als prompt hebt en niet iets als C:\Users\Ellasar>

Laatst bewerkt:
Kijk, ik moet die md8080.bat openen, en dan gaat alles automatisch , maar ik moet dus de locatie typen waar die staat, en dat is gewoon in me downloads, dus C:/MEDION want daar zijn de bestanden uitgepakt, maar als ik die md8080 doe, vraagt hij, start flashing bios? press a key to start,
Dat doe ik, en dan zegt hij: (Hier hoort de naam van het bestand, maar dat weet ik ff niet..) .EXE file not found.

En dan zit ik vast..

Sorry als dit een onnodige reactie is, maar is een BIOS update vereist?
Als je systeem stabiel loopt, niet updaten. Mocht dit fout gaan ben je iets verder van huis. Is de BIOS update wel zeer vereist, kan ik meehelpen.

ok doe dan even de volgende commando's met elke keer een enter ertussen
Code:
c:
cd \
cd Medion
md8080.bat

Ok, je moet die md8080.bat even verplaatsen naar de map waar je de rest van de bestanden hebt uitgepakt, c:\MEDION dus. probeer het dan nog eens.

Lukt het niet, open dan die md8080.bat met Kladblok & kopieer alles even hier op het forum.
Open ook even de Opdrachtregel & typ:

dir C:\MEDION\*.* /a /s > c:\Medionlist.txt.

Kopieer dat ook even hierheen.

Hoe oud is de computer & zit er nog een floppy-drive in?

Oeps...
Sorry voor de VEEEL te late reactie.. :O
Het is opgelost, ik heb het uit Windows kunnen flashen met winflash.
Hebben jullie misschien ook nog de BIOS versie 1.09 voor mijn MEDION MD8080?

Pedro,

Misschien is het goed om naar je MSN nummer te googlen. de MD8080 lijkt verdwenen uit de database van Medion. Ik weet even niet waar je het MSN nummer kan vinden, maar het begint met 100 en bestaat uit 8 cijfers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan