Bioshock doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braincrackor

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo,
Vanmiddag was het dan eindelijk zo ver.
Ik naar de winkel en kwam er weer uit met Bioshock in m'n handen.
Snel naar huis en gelijk geinstalleerd.
Alles ging goed bij de installatie en toen wou ik hem spelen.
Je raad het al, hij doet het niet.
Het startscherm komt ervoor en dan krijg ik dit:

Bioshock.exe has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience.

Ik wist al dat ik niet een uber pc heb, en dat ik Bioshock alleen minimaal kon spelen.
Maar ja, hij doet nu helemaal niets.
Ik wil heel graag dit spel spelen en ik hoop dan ook dat iemand hier iets op weet.
Alvast bedankt,

Hallo Braincrackor

Probeer eerst eens je drivers te updaten. Maar eerst moeten we weten welke 3d-kaart er in je pc steekt ga naar start,uitvoeren,typ hier dxdiag druk op enter druk op het tabblad beeldscherm en post de info die je achter naam vindt. De datum van de driver zou in 2007 moeten liggen. Sluit ook zoveel mogelijk achtergrond programma's uit open taakbeheer door deze 3 toetsen tegelijkertijd in te drukken ctrl+alt+del (control alt delete) ga naar het tabblad processen en voer de procesnaam in op deze website: http://www.processlibrary.com indien het proces niet nodig is selecteer het en klik op beëindigen.

Niels

Oke, ik heb even gekeken bij die DirectX Diagnostic Tool en er even een screenshot van gemaakt.

DirectXDiagnosticToolScreenshot.jpg

Als ik het goed heb, staat daar dat ik drivers heb van 2003, moet nodig worden upgedate dus.
Waar kan ik de juiste update vinden?
Ow en ik ben erachter gekomen dat mijn grafische kaart waarschijnlijk niet sterk genoeg is voor Bioshock.
Mijn idee was dus om een nieuwe grafische kaart te kopen, maar aangezien ik opgescheept zit met een 'Asus Barebone Pundit-R' word dit heel moeilijk.
Maar ik heb Bioshock ook even geinstalleerd op me broertje zijn oude pc en daar deed Bioshock het wel gewoon op, terwijl dat een ontzettend oude AMD Duron is.

Dat met die processen snap ik helaas niet.
Moet ik dan de proces van Bioshock (bioshock.exe dus) op die site invullen of?

Ik hoop echt dat jullie me verder kunnen helpen...

Laatst bewerkt:
Hallo Braincrackor

Je 3d-kaart is jammer genoeg niet ondersteund kijk hier maar eens even:
http://support.take2games.com/cgi-b...nNlYXJjaF9ubCZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1
Onboard 3d-kaarten zijn meestal niet ondersteund. Dus een driver update zal jammergenoeg het probleem niet oplossen. De reden is dat geen kaarten die in 2003 zijn uitgebracht nog geen shadermodel 3.0 ondersteuning hebben. Bioshock is ook een heel veeleisend spel vooral op grafisch vlak. Ik veronderstel dat daar een ondersteunde grafische kaart inzit.
Je zou het kunnen proberen om je drivers te updaten dat kan je nl hier doen: http://ati.amd.com/support/driver.html Eerst moet je je besturingssysteem selecteren,vervolgens integrated, maar ik vrees dat je onboard kaart te oud is want ik kan je kaart niet terugvinden. Je zou eens op de site van asus moeten gaan kijken of ze geen aparte drivers aanbieden.

Niels

hhmm,
daar baal ik best van.
ik zal in ieder geval even de drivers updaten en dan op hoop van zege nog eens proberen.
mocht het niet werken ben ik dus verplicht om Bioshock op me oude *** pc te spelen (met uber lelijk beeldscherm).
En dat is eigenlijk niet de bedoeling.
Weet iemand dan misschien of het mogelijk is om een 'Asus Barebone Pundit-R' pc te upgraden?
Dan wil ik graag een nieuwe grafische kaart erin, en wat extra RAM-geheugen maar is dit uberhaupt wel mogelijk?
Hieronder even een plaatje van de computer die mijn humeur verpest heeft, de 'Pundit-R'.

Asus20Pundit-r_Zwart_Groot.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan