Biospassword verwijderd!...uhoh...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus81

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Berichten
21
Hey jongens en meiden,

Ik ben voor een maat bezig zijn computertje op te schonen.

Nu is dat normaal niet zo moeilijk wil het niet dat hij een password op zijn cmos had staan welke hij niet meer wist...

Dus ik struinen op internet voor een oplossing want ik moest zijn DVD speler als bootstation aangeven.

cmospwd-4.6 gevonden. Nou eerst de milde methode gebruikt. Geen enkel passwoord lukte.

Dan staat er zoiets moois van kill your cmos password... okee, c:\cmospwd /k

ploep... cmos password killed!!!

YEAH! 3 uur zitten pielen hierop.

We starten op, passen bootstation aan en gaan verder.

Wachten, dan zie ik wanneer je normaal het instalatieprogramma ziet voor XP, alleen maar een cursor flikkeren...

En als ik zonder bootcd opstart. doet hij precies hetzelfde... Hij start gewoon niet meer op na de bios start.

Geen foutmeldingen.

WAT NU? help...
 
Laatst bewerkt:
Haal de bios batterij er eens uit, dit gedurende een 20-tal minuten. Dan is de bios gereset. Opletten spanning uitgeschakeld en stekker er uit.Terug plaatsen, en nog eens proberen.
 
Biosbatterij

Sorry, ik ben een softwareman :eek:

Schandalig, ik weet het maar, hoe herken ik de biosbatterij?

Heb geen handleiding van het moederbord.

(De enige batterij die ik zie zitten is zon platte maxell batterij ter groote van een stuiver)
 
Laatst bewerkt:
Guus81 zei:
Sorry, ik ben een softwareman :eek:

Schandalig, ik weet het maar, hoe herken ik de biosbatterij?

Heb geen handleiding van het moederbord.

(De enige batterij die ik zie zitten is zon platte maxell batterij ter groote van een stuiver)

Dat is ze.
 
In goede hoop....

Stopte ik het batterijtje er weer naar een 3 kwartier in en...

Neen, hij gaf nu wel een foutmelding en zei dat hij de standaard waarden van de setup zou aannemen maar verder ging het allemaal precies hetzelfde...

Zij er nog meer opties?
 
Zijn er nog mensen die meer opties hebben voor mijn probleem, ik ben er namelijk nog niet uit.
 
Hoeveel geduld heb je met die knipperende cursor?
Het kan soms een minuut of twee á drie duren voordat de pc verder gaat.
 
Alle opties in de bios weer goed gezet? is tenslotte ook software.:D

Zoals ACPI op on, eventuele sata/raid op on, opstarten van bbs/sata/raid misschien?
 
Ik heb redelijk lang gewacht op de cursor, kwartiertje denk ik?

Ik ga die settings proberen, is er ergens een standaard lijstje hiervoor te vinden??

Ik moet nodig een cursus systeem volgen, ipv al dat ge-visualbasic en ge-dreamweave:eek: :eek:

Degene waarvoor ik het (probeer) te fixen heeft een award 6.00 bios
 
Laatst bewerkt:
Bios resetten dan staat hij weer standaard,en moet hij het gewoon doen.Jumper even omzetten 10 sec. wel stroom er af zetten jumper zit meestal kort bij batterij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan