Biosscherm laat lang op zich wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
De laatste tijd hebben we af en toe last met onze desktop. Je drukt de powerknop in en dan gebeurt er gewoon niets, het scherm blijft zwart, tot na een min of vijf er eindelijk een biosscherm komt. Schijfcontrole gedaan, fouten aangetroffen en hersteld. Probleem opgelost. Enkele dagen later weer van dat. Deze keer deed het probleem zich echter 1 keer voor en deed ie het weer nadat de stekker was uitgetrokken en weer was ingestoken, opnieuw schijfcontrole gedaan, opnieuw een fout aangetroffen (andere deze keer) en hersteld.
Vandaag, weer hetzelfde probleem. Nog geen tijd gehad om schijfcontrole te doen. Maar het is nu al de derde keer. Morgen eens systeemherstel proberen.
Ik dacht ook al aan een virus. Maar onze AVG biedt normaal gezien realtimeprotection. Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen?
Alvast bedankt.

Regelmatig fouten op een harddisk op iedere keer een andere plaats klinkt meestal als een harddisk die langzaam aan het overlijden is.
Advies: maak een back-up van je belangrijke data en draai een diagnose programma van je harddisk fabrikant.

Ik heb een chkdsk gedaan, maar deze keer geen fouten. PCdoctor van HP uitgevoerd maar geen enkele fout kunnen vinden in om het even welke hardware in het systeem. Heb dan maar systeemherstel gedaan naar 15 dagen terug in de hoop dat het probleem de kop niet meer opsteekt.

Wat wel vreemd was, normaal als je de powerknop blijft indrukken slaat de pc terug uit. Als je dat probeerde als hij vastliep lukte dat niet, hij 'blies' gewoon eens, alsof hij opnieuw opstartte. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn?

Het probleem heeft zich nu al twee weken niet meer voorgedaan geloof ik. Ik hoop dat het is opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan