biosupdate vanaf opstartdiskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnieboyke

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Ik heb een bios update gedownload van het net voor een medion-pc. Nu heb ik deze bestanden uitgepakt op een diskette en geprobeerd om van de diskette op te starten. wanneer ik mijn pc opstart met de diskette erin dan vraagt hij mij om het medium of de schijf te verwijderen en op een toets te drukken. Als ik dit doe dan gebeurt er dus niks en start m'n pc gewoon op. Bij de uitleg stond dat ik de bestanden moest uitpakken op een bootable disk. Moet ik dan eerst een opstardiskette maken ????

Als alles goed werkt is het niet nodig je Bios te updaten.
Hier zitten risico's aan!!!!

De Bios update diskette moet gemaakt worden.
Zo de bestanden erop kopieren zal inderdaad niet werken.
Zit er niet een autoexec.bat bij?
Zo ja, daar op klikken en zorgen dat er een lege geformateerde floppy in je floppy drive zit.

Nogmaals als alles werkt hoef je geen Bios update te doen.

Je zal wel moeten opstarten, met bijvoorbeeld een Win98(se) opstart floppy en het flash programma via Dos starten.

Laatst bewerkt:
Waarom wil je je BIOS updaten?
Als er geen strikt noodzakelijke redenen zijn raad ik het je af. Het luistert zeer nauw en bij het kleinste foutje kan je je moederbord bij het vuil zetten!

Misschien even een tip.

Is het nodig om de bios te updaten?
Indien je geen problemen ondervind met de werking van de pc zou ik niet de bios gaan updaten.

Iets wat het goed doet zou ik niet gaan maken.

ik ben eigenlijk toch van plan om een nieuw moederbord met processor te kopen omdat mijn pc te licht wordt voor de programmas die ik draaien heb. Maar ik wou eens kijken wat effect een biosupdate teweeg bracht

alvast bedankt voor de tips. :thumb:

Niet veel, het is vaak alleen maar als bepaalde nieuwe hardware niet werkt nodig.

het is eigenlijk begonnen met adobe premiere. Ik wil mijn vakantie video's bewerken en bij het capturen loopt hert fout. Dus denk ik dat het programma te zwaar is voor mijn pc. Bij deze heb ik eveneens een vraag gesteld op de sectie moederbord. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan