bitcomet + router + IP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Logical

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
probleem:
als ik bitcomet opstart dan zie ik rechtsondering het gele licht, wat betekend:
Yellow: block
Yellow: blocked. You client is behind an intranet, Please see (http://www.bitcomet.com/doc/faq-nat.htm) for more information about internet and intranet. Other peers can not be reachable if the client is behind intranet unless NAT (Network Address Translation) has been set up. Please see (http://www.bitcomet.com/doc/faq-port.htm) for more information about

mijn ip heb ik geforwarded, ik zit achter een router en de standaard gateaway is: ** bij mijn vorige pc etc werkte dat gewoon, heb nu een nieuwe pc.

bij ipconfig vind ik dat mijn ip ** is, ook geforwarded, maar leverde niks op.

nou staat bij bitcomet rechtsonderin het ip: ==is dat van de modem? dat word dus geblokt. probeerde die te forwarden, maar krijg een foutmelding. ook op sites als wat is je ip e.d. krijg ik dit ip te zien.

wat kan ik hieraan doen?

Laatst bewerkt:
o ja, foutmelding die ik krijg als ik de vreemde ip probeer te forwarden:

Invalid IP address! It should be set within the current subnet.

ook kan ik dit ip niet terugvinden als ik ipconfig doe.

dat externe ip daar heb je sowieso niks aan, daar hoef je niks mee te proberen.
het kan eigenlijk aan heel veel liggen, dat is moeilijk op afstand vast te stellen.
Maar het resetten van je router is altijd handig, en dan weet je dat het niet daaraan ligt. maar als het forwarden naar andere pc's nog steeds werkt dan zal dat voor jou geen optie zijn.
heb je op je pc wel een handmatig een ip ingesteld?
anders wordt je ip door de router toegewezen, en heb je dus niet altijd het zelfde ip.
laat me maar weten wat de vorderingen zijn.

handige site om je verbinding te testen:
http://www.utorrent.com/testport.php?port=12345

waar 12345 staat moet je dan uiteraard de poort invullen die je hebt geforward

Laatst bewerkt:
Ok mensen ik wil ook een keer in staat zijn torrents te gebruiken alleen de nikszeggende naam "torrent" schrikt me al af :p

Alleen nouja, ik heb dus net bitcomet gedownload en hij kwam een melding:

Nu heb ik de link gevolgt in het bericht boven me. En die link verwees me door naar port forwarding en nog 4 andere tabs omdat ik niet eens duidelijk snap wat een IP is en hoe hij in de praktijk wordt gebruikt. Kan wel zeggen dat het identificatie voor een computer is maar hoe het wordt gebruikt en wat je er mee kan echt...ik zou het niet weten.
Daarvoor kan je me naar 20 IP/port forwarding/router/watdanook "hulp artikelen" doorsturen maar het lijkt niet echt te werken :p
Dus ik wil vragen wat ik hieraan kan doen en het liefst mischien waar ik dat dan moet doen.

PS:
Toen ik Bitcomet installeerde melde hij mij de eerste keer nog iets anders voordat dit hierboven begon. En dat was dat mijn half snelheid of zoiets heel vaags te laag was.
En toen kwam ik op een scherm waarbij dat te laag was dus, en hij stond op 10.
Nou kon hij ingesteld worden tot aan de 200 dus ik heb em op 100 gezet. Toen moest ik herstarten en nu zegt hij er niks meer over dus ik neem aan dat het nu goed is.
Alleen om nou zo uit het niks maar de waarde 100 te kiezen voor dit probleem... ik weet niet of het goed is.
En toen kwam hij dus ipv daarvan met die "yellow blocked: [nummertjes..]"

wat je met die half snelheid bedoeld weet ik niet, mss de maximale download snelheid ofzo. als je dat op 100 hebt staan is het wel goed, mag ook meer zijn, maar is niet belangrijk.

yellow betekent dat je poort niet geforward is.
gebruik je een router? eventueel nog andere apparaten waar je internet verbinding doorheen loopt voor het in je computer uitkomt?

deze moet je allemaal forwarden. hiervoor moet je weten welk merk en type router het is.
op portforward.com kan je vervolgens precies zien wat je moet doen (daar kunnen we je ook mee helpen als het nodig is)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan