Bitfenix Merc Beta en Mugen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

chupoTF

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Hallo allemaal,

Ik ben nu bezig met het samenstellen van een pc, ik heb al een mooie goedkope kast gevonden namelijk de Merc Beta. Ook heb ik een goed cpu-koeler gevonden: de Scythe Mugen rev b, maar wat blijkt is dat deze koeling wat grootte problemen heeft. Dus wat ik me nu afvraag; past de Mugen in de Merc?
Ik hoop dat een van jullie hiermee ervaring heeft.

Alvast bedankt.

ja die gaat passen zo groot is de scythe mugen 2 niet
de kast die jij hebt is een midtower kast hier passen vrijwel alle lucht koelers in

Die case is maar 19 cm breed,dus best alles even nachecken,want zo klein is die koeler nu ook weer niet...;)

FOTO

Eventjes tellen hoeveel plaats je moederbord met afstandsbusjes,CPU en beide zijpanelen afpikken van die 19 cm kastbreedte..... ....want als je geheugen koopt met koelvinnen,moet je de ventilator een beetje naar boven verplaatsen,terwijl de kpeler zelf al bijna 16 cm hoog is...

Is wel een goede koeler,heb 'm zelf al een paar jaar,en nog altijd tevreden....:thumb:

er zitten geen af stands busjes in deze kast...

Inderdaad......en volgens BitFenix zelf,kan er een koeler in tot 16.5 cm......heeft de TS dus zo'n 7 mm over.:thumb:
Blijft wel het feit,dat hij standaard model geheugen moet gebruiken om het 1ste of 2de geheugenslotje naast de cpu te kunnen gebruiken......

Als je die koeler een kwartslag draait,komt ie nog verder over de geheugenslots,en moet je 1st het (standaard model) geheugen plaatsen voor je de koeler bevestigd .......dit maakt het moeilijker om later evt iets aan het geheugen te veranderen,en je verliest tevens de ideale opstelling om de warme lucht weg te krijgen.
De bedoeling is dat de ventilator de warme lucht tussen de vinnen wegblaast naar de chassisventilator die aldus minder werk heeft om de wamte af te voeren.
Ik heb zelf de ventilator aan de kant van de chassisventilator moeten plaatsen,en heb de koelerventilator omgedraaid,zodat ze nu beiden de warmte wegzuigen........dit is helaas niet de ideale opstelling,ik kon echter niet anders omdat ik DIT geheugen erin heb zitten......

Laatst bewerkt:
hmm, juist ja. ik weet niet of het mag, maar kan ik nu ook even vragen hoe je je voeding capaciteit kan berekenen in het kort?

Edit: daarmee bedoel ik soort van hoeveel watt je pakketje gebruikt, want dan weet ik ook wel welke voeding ik moet kiezen;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan