Bitmap bmp afbeelding in opdrachtknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste Forummers, Als ik in een opdrachtknop een bmp afbeelding toevoeg dan past deze zich niet aan de maat van de opdrachtknop, ofwel je ziet maar een klein gedeelte van het plaatje. Als ik bij grote passend maken aanklikt dan wordt de opdracht zo groot als de originele maat van de bmp. Wat doe ik verkeerd? Friend

Probeer eens de size van de bmp afbeelding passend te maken.

Jan

Jan, dank voor je reactie. In Access (2010) geef ik dat : rechtermuisknop in de ontwerpweergave op de opdrachtknop en dan grootte, passend maken ook aan. Dan wordt de opdrachtknop dus gigantisch groot. De originele bitmap eerst passend maken lijkt mij heel veel moeite. Bij een ole opject heb je de functie kader vullen. Dat mis ik eigenlijk hier.
Of heb jij een andere oplossing voor of kan je meer omschrijven hoe ik de size dan aanpas. Ik hoor graag. Thanks Friend

met een gratis programma als FastStone Image Viewer kun je vrij simpel afbeeldingen schalen; een bitmap als knop krijgt ofwel een uitsnede, ofwel wordt de knop net zo groot als de bitmap. Dus zit er maar één ding op: de afbeelding aanpassen.

OctaFish, Michel, dank je voor de link. Mooi programmetje:thumb: Daar zullen we het mee moeten doen. Waarschijnlijk ken jij het beter. Resize in percentage en pixels gaat prima. Ik heb alleen niet het idee dat je zelf in cm de nieuwe maat kan aangeven. Maar mooi programma. Thanks :thumb: Friend

Als je bij het verkleinen kiest voor de optie <Afdrukgrootte>, en de <Resolutie> instelt op 72 dpi>, dan kun je de afmetingen in cm. opgeven. Normaal gesproken gebruik je voor afdrukken uiteraard een printer, en stel je de dpi in op de optimale instellingen voor printers. 72 dpi is dat overduidelijk niet: dat is namelijk je schermresolutie. Dus door 72 dpi te gebruiken, kun je de afmetingen aanpassen voor schermdoeleinden, en toch cm gebruiken.
En ja, voor een gratis programma is het indrukwekkend goed!

OctaFish, Michel, Kon het niet direct vinden toen maar eens gaan zoeken of er updates waren . Ik had versie 3.1 gedownload maar ik zie dat er inmiddels 4.6 is (Engels). Wow 3.1 vond ik al mooi maar dit is helemaal indrukwekkend ja. :thumb: Thanks, Friend

Hij is er zelfs al met Nederlands.... Dat noem ik nog eens snel vertalen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan