Bitmap>Jepg

Status
Niet open voor verdere reacties.

melaniem

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2001
Hallo ik heb een heleboel foto's op bitmap bestand ,maar ik moet die over zetten naar JPEG, is daar een programmatje voor?
Fred;;;;

Jep, in windows... paint.... open het bmp bestand met paint en sla het weer op als jpg dmv de functie "opslaan als..." ;)

Hallo Sarvo dat wist ik al maar ik heb er 500 dus dat word een hele klus om dat één voor één te doen, ik dacht dat er wel een programma voor was om die bestanden in één keer over te zetten.....
Fred,,,,,,,
p.s je moet toch enkel maar de extensie veranderen??

Je kan ook het gratisch programma 'Irfanview' gebruiken. Heeft wel een pak meer mogelijkheden dan het "Bill gaatjes" programma "paint". U kiest maar

Helaas Melanie, was het maar zo simpel.... een bitmap is vele malen groter dan een jpeg, dat wil zeggen dat als je een bitmap opent en daarna opslaat als jpeg, dat het bestand zwaar gecomprimeerd wordt. Voor zover ik weet is er geen progje dat dat automatisch voor je doet.... tenzij iemand anders een briljant idee heeft....

Geplaatst door melaniem

p.s je moet toch enkel maar de extensie veranderen??

Moest het maar zo simpel zijn, maar spijtig is dat niet zo.

Ik ken nu niet bepaald "Irfanview" maar daar kan je blijkbaar al je foto's aanklikken en omzetten van BMP naar JPG. zou zeggen probeer het. Anders heb je wel een pak werk.

En daarvan staat hier hoe je dat moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan