bittorent

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Berichten
2.120
ik zit sinds een weekje op 12move als provider.
maar als ik nu iets download op een torrent site blijft het bolletje geel.
hij zou groen moeten worden.
hij download ook heel langzaam .
weten jullie een oplossing voor mij?

ik zit op het 12move netwerk en heb van een een zyxelmodem van het type prestige 600 serie.
deze zit op mijn lan kaart aangesloten.
moet ik iets in de modem veranderen, en zo ja hoe moet dat dan?

bedankt alvast
 
Heb je nu gewoon die poorten geforward, en je firewall aan laten staan? Of staat je firewall uit?
Ik had zelf namelijk het probleem dat bij de firewall die aan staat, mijn dowloadsnelheiden erg tegenvielen. Ook met het forwarden van poorten 6881-6889.
 
Geplaatst door Kenju
Heb je nu gewoon die poorten geforward, en je firewall aan laten staan? Of staat je firewall uit?
Ik had zelf namelijk het probleem dat bij de firewall die aan staat, mijn dowloadsnelheiden erg tegenvielen. Ook met het forwarden van poorten 6881-6889.


ja, ik heb de poorten geforward.
aan mijn firewall instellingen heb ik niks aan veranderd.
ik heb alleen 6881-6999 ingevuld.
dit staat namelijk in bittorent dat dat moet.

de link die maikel heeft neer gezet geld voor mijn modem.
ik weet niet of je een andere modem hebt, maar er staan een heleboel modems op die site.
de jouwe zit er vast tussen.

de hele dag had ik een gele stip.
de downloadsnelheid kwam niet hoger dan 15 kb/s

nu heb ik al pieken gehad van 200kb/s en heb een groene stip
dat is een stuk beter dacht ik zo
 
Ik heb dezelfde router/modem. Een Zyxel prestige 600-series. Maar ik zal het nogmaals effe proberen, en laat het resultaat weten.

Edit, ik heb effe gekeken. Ik heb echter een extra dingetje staan bij mij bij de NAT - Edit SUA/NAT Server Set, namelijk iets dat 'Port Translation' heet. De omschrijving in het helpbestand luidt: "Enter a port number in this field. It will do a port translation of destinaton port for all the forwarding packets."

Ik heb ook effe een screenshotje toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde router/modem. Een Zyxel prestige 600-series. Maar ik zal het nogmaals effe proberen, en laat het resultaat weten.

Edit, ik heb effe gekeken. Ik heb echter een extra dingetje staan bij mij bij de NAT - Edit SUA/NAT Server Set, namelijk iets dat 'Port Translation' heet. De omschrijving in het helpbestand luidt: "Enter a port number in this field. It will do a port translation of destinaton port for all the forwarding packets."

Ik heb ook effe een screenshotje toegevoegd.
 

Bijlagen

  • zyxel edit sua.jpg
    zyxel edit sua.jpg
    67,6 KB · Weergaven: 67
Geplaatst door goldvinger



bedankt Maikel

het werkt.
harstikke bedankt.
ben weer heel blij:thumb:

Graag gedaan natuurlijk :thumb:
@kenju gebruik je hetzelfde bittorent progje?
 
Geplaatst door Kenju
Ik heb dezelfde router/modem. Een Zyxel prestige 600-series. Maar ik zal het nogmaals effe proberen, en laat het resultaat weten.

Edit, ik heb effe gekeken. Ik heb echter een extra dingetje staan bij mij bij de NAT - Edit SUA/NAT Server Set, namelijk iets dat 'Port Translation' heet. De omschrijving in het helpbestand luidt: "Enter a port number in this field. It will do a port translation of destinaton port for all the forwarding packets."

Ik heb ook effe een screenshotje toegevoegd.

dat heb ik niet.
probeer dat eens gewoon te negeren en vul de bittorrents waarde in zoals door maikel ze link is aan gegeven
 
Geplaatst door maikel9


@kenju gebruik je hetzelfde bittorent progje?
De topic opener had het over een blauw, geel en rood bolletje, dus ik ging er vanuit dat het Azureus betrof. Die gebruik ik iig. Maar de guide van portfoward.com geeft sowieso elke keer dezelfde guide voor de modeminstellingen (logsich eigenlijk), afgezien van de bittorrent-client instellingen. Helaas gaan ze ook daar uit van de oude firmware...

@goldvinger:
Ik heb het geprobeerd te negeren, maar krijg dan de melding dat ik daar perse iets moet invullen...
 
Bedankt. Dat werkt inderdaad. Je kunt er ook gewoon dezelfde getallen invullen als bij de start en end port no. Ik had effe met portfoward.com gemaild hierover, en zij gaven dit laatste aan. De guide is inmiddels ook uitgebreid (met mijn screenshots ;)).

Wel rot dat ik het niet wist te vinden op de Zyxelsite... Maar goed, nu zijn igg een hoop andere mensen ook geholpen middels de uitbreiding op portforward.com, en dan ook nog eens applicatiespecifiek.
 
Geplaatst door Kenju
Bedankt. Dat werkt inderdaad. Je kunt er ook gewoon dezelfde getallen invullen als bij de start en end port no.

kijk hier toch mee uit er staat duidelijk dat dan al je verkeer over die poort gaat.

Port translation: Indien u hier iets invult (anders dan 0) zal het apparaat al het aangewezen verkeer doorgeven naar de genoemde (interne) begin- en eind poort. Laat u hier 0 staan dan verandert de router de poorten niet.

Verders fijn dat het weer oke is.
Graag gedaan.:thumb:
 
Wat zouden ze dan bedoelen met "al het aangewezen verkeer" volgens jou?? Ik dacht dat het betrekking had op programma's die gebruik maken van de opengezette poorten. Maar goed, wanneer ik erover nadenk; daar zet je natuurlijk ook die poorten voor open.

Wat is volgens jou het verschil in de situatie waarin je er een 0 invoert en wanneer je dezelfde getallen invoer als bij de poorten die je wil openzetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan