Bittorrent; 2 vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Hallo,

ik had even 2 vraagjes.

1) is Bittorrent nog wel 'veilig'? ik hoor vrij veel over mensen die gepakt zijn met het downloaden!

2) Ik las laatst dat je ports 6881 t/m 6999 moet forwarden, maar met mijn modem kan ik maar 1 port tegelijk forwarden, dus kan dat wel heel lang duren. Kan ik ook wat minder ports forwarden?

hiephoi,
wat bedoel je met dat je gehoord heb dat er veel mensen gepakt zijn met downloaden....Invallen of waarschuwings mailtjes van de heren brein???

Het is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gelezen, maar iets van een mailtje van de filmindustrie (Universial bijvoorbeeld) of zoiets dergelijks, dat de ISP ingelicht zou worden enzo boete dit en boete dat...

hiephoi
allemaal flauwekul,ze willen zo graag maar voorlopig kunnen we nog volop dwnldn.

grtzzzzzz

Jippie ok dan, maar weet jij een antwoord mijn 2e vraag? :o :p Om volop te downloaden moet dat ook eerst opgelost zijn :P

Systemizer,

Een torrent download je via een poort, deze begint bij de meeste bit-site's op 6881.
De andere poort heb je pas nodig als je een tweede download gelijk start, de downloads gebruiken dan ieder de eigen poort.

Zelf download ik op bit site's die de poorten 6881 negeren hierop kan je dus alleen downloaden als je een andere poort gebruikt bvb 49152 en hoger, voor deze site's moet je je vaak even aanmelden.

Om de poorten zelf inte stellen kan je het best gebruik maken van bittornado, dit is een heel goed progamma en snel met downloaden, het voordeel is ook dat hij zelf de poort opent bij evt een router.

groetjes speedtouch

Deze moet je vermijden,
May I use any bittorrent client?

Yes. The tracker now updates the stats correctly for all bittorrent clients. However, we still recommend that you avoid the following clients:

• BitTorrent++,
• Nova Torrent,
• TorrentStorm.

These clients do not report correctly to the tracker when canceling/finishing a torrent session. If you use them then a few MB may not be counted towards the stats near the end, and torrents may still be listed in your profile for some time after you have closed the client.

Also, clients in alpha or beta version should be avoided.

Over azureus kan ik niets zeggen, omdat ik het progje nooit heb geprobeert.

Bittornado

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan