bittorrent vanachter een proxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik krijg het niet voor elkaar.

Op mijn school krijg ik het niet voor elkaar om P2P te draaien.

In mijn lokaal heb ik een internet aansluiting.
Ik kan wel met mijn labtop op internet komen.
Dan moet ik bij internet opties aangeven dat hij een proxy moet gebruiken. Bij netwerkkaart moet ik dan aangeven dat het IP Auto wrodt toegewezen.

Ik heb het eerst met azareus geprobeerd en later met uTorrent.

Ik krijg de melding: (ongeveer want ik kan het niet meer precies ophoesten)

"probeer een socket bewerking uit te voeren die niet kan"

Ik het het ook geprobeerd via een computer van school nadat ik op het netwerk ben ingelogd, maar dat gaat ook niet.
Ik heb ook al eens de melding gehad:
"kan de weg naar de host niet vinden"

Zie ik nu iets over het hoofd of kan het echt niet ?

een netwerk van het school ik heb een sterk vermoeden dat ze bepaalde poorten hebben gesloten dat zodat filesharing niet werkt. De administrator van het school zou trouwens dom zijn al hij dat niet zou doen.

hmmmm..... ok ..... maar drie dingen

1e dan hebben ze wel wat bijgeleerd want vorig schooljaar kon ik gewoon op school uploaden (en ook downloaden, maar dat doe ik daar nooit)

2e Ik kan kiezen uit alle poorten van 1 tot t65000.
Dat kunnen ze toch niet allemaal dichtgooien?

3e Ik kan me indenken dat via het netwerk de zaak dichtgegooid is maar ik kan met de labtop zo op internet (vanuit mijn lokaal) zonder op het netwerk in te loggen.

ze moeten alleen poort 80 openhebben naar internet toe.

ok... begrijp ik het dan goed?

1e Ik kan met de labtop op internet als ik verbinding laat maken via proxy 172.x.x.x en poort 8080 dus.

2e Ik moet uTorrent TCP-UDP poort 80 instellen of kan ik dan ook poort 8080 nemen?

ik weet ook niet hoe ze de firewall op je school hebben ingesteld je meot maar eens proberen maar poort 80 staat zeker open want hierdoor gaat al het gewone gesurf

Krijg het niet voor elkaar...jammer.

Ik gebruikte deze mogelijkheid niet om films te downloaden, maar om mijn ratio bij te werken.
Zal het de systeem jongens eens vragen. Mogelijk vinden zij dat de docenten van de school best optimaal gebruik mogen maken van de ICT mogelijkheden die we hebben ;)

bedankt voor je hulp in ieder geval

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan