Bizar probleem: vreemde geluiden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kral
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kral

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Hallo,

Vandaag had ik te maken met een zeer bizar probleem met mijn mobiele telefoon.

Toen ik iemand probeerde te bellen, kreeg ik zodra ik op de groene 'bel'knop drukte, de volgende geluiden te horen: http://www.uploading.com/files/CPEOZ6N0/mobiel.wav.html
(voor degenen die het niet willen downloaden: het is een soort bubbelachtig, digitaal geruis met een soort gehijg er tussendoor; soms was dit gehijg nog heftiger te horen dan in dit bestandje)

Ik heb toen ook anderen proberen te bellen, maar het probleem bleef hetzelfde. Tevens bleek dat ik zelf ook niet bereikbaar was: iedereen die mij belde, kreeg direct de voicemail te horen.

Natuurlijk belde ik direct de klantenservice van Rabo Mobiel op, maar daar reageerde de telefoniste ook verbaasd en zei dat ze contact zou zoeken met het 'netwerk' en mij daarna terug zou bellen. Even later kreeg ik te horen dat ik mijn telefoon aan- en uit moest zetten, omdat het 'netwerk' mijn telefoon had 'gereset'. Het probleem bleek inderdaad opgelost te zijn: ik kan nu weer gewoon bellen en gebeld worden.

MAAR: mijn nieuwsgierigheid was hiermee niet verholpen. Ik vroeg naar de oorzaak van het probleem, maar men moest mij het antwoord schuldig blijven.

Voor velen zal dit paranoïde klinken, maar ik heb redenen om te geloven dat mijn apparaten worden gehackt. Laatst had ik bijvoorbeeld ook een probleem bij het surfen met Internet Explorer op specifieke websites. Wegens privacy-overwegingen wil ik op deze redenen verder niet ingaan (en geloof me: ik doe verder niets illegaals), dus vandaar meteen de vraag:

Komen de geluiden die ik hierboven heb gepost iemand bekend voor? Is mijn angst gerechtvaardigd? En moet ik ervoor vrezen dat het probleem in de toekomst zich opnieuw voordoet?

Natuurlijk hoop ik dat ik simpelweg overgevoelig reageer, maar als iemand iets kwijt zou kunnen over die vreemde geluiden, zou ik zeer tevreden zijn.

Laatst bewerkt:
Het klinkt me niet echt verontrustend in de oren. Het is een bepaalde herhaling van geluiden, alsof je half op een golflengte zit. Het hijgen klinkt ook niet echt als hijgen, om eerlijk te zijn.

Maar goed, misschien zijn het wel aliens ofzo. :p

Bedankt voor de reactie (het 'hijgen' was slechts bedoeld als een abstracte omschrijving ;) ).

Inmiddels (alweer een tijdje terug) heeft mijn provider mijn verbinding gereset o.i.d. en is het probleem weg. Maar persoonlijk blijf ik het nog steeds raar vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan