Bizar WIFI probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

popovitsj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Ik heb een Packard EasyNote Laptop van vijf jaar oud met Windows Vista.

Een paar dagen terug besloot ik om de Smart Restore functie te gebruiken. Deze functie verwijdert alles van de computer en installeert een schone install van Windows Vista. Ideaal dus om de computer op te schonen. Het nadeel is dat je vijf jaar aan Vista updates moet installeren. Dit gaat niet geheel vlekkeloos; ik heb nu nog steeds niet alle updates binnen.

Mijn probleem is dat ergens tussen het installeren van die updates mijn WIFI het niet meer deed. Hij maakt wel verbinding met de router, maar geeft aan: "Verbonden met beperkte verbindingsmogelijkheden". Er is geen internetverbinding en als ik handmatig de verbinding verbreek en opnieuw verbinding probeer te maken lukt dat helemaal niet meer.

En wat is nu het bizarre, ik ben erachter gekomen dat als ik de computer in slaapstand zet en er weer uit haal, de WIFI het weer gewoon probleemloos doet totdat ik opnieuw opstart!

Blijkbaar gebeurt er dus iets tijdens het naar slaapstand gaan of eruithalen wat niet tijdens het opstarten gebeurt.

Iemand enig idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Laatst bewerkt:
dat zal hoogstwaarschijnlijk te maken hebben met de powermanagement opties van je wifi adapter? Kijk maar eens in de eigenschappen of er een vinkje staat naast 'de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te sparen".
En als je bezig bent met zo'n clean install en alle daarbij horende updates, doe dit nooit draadloos maar enkel met een ethernet kabel tussen je laptop en de router.

Dat lost het probleem niet op. Ik heb het vinkje uitgezet, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Dat is wel een goede tip, inderdaad, maar ik had er helemaal niet bij stilgestaan die Vista updates een probleem zouden kunnen zijn.

Wat gebeurt er als je rechtsklikt op het icoontje van je draadloze verbinding, rechts onder je beeldscherm en daar Herstellen kiest?
Want dat is ongeveer wat er met je netwerkverbindingen gebeurt als je de pc/laptop uit slaapstand haalt.

Tijs.

Ik zie alleen de optie diagnose en herstel. Als ik daar op klik krijg ik na enige tijd de melding:

"Er is mogelijk een probleem met één of meer netwerkadapters van deze computer."

Hieronder staan drie opties:

-> Sluit een kabel op de netwerkadapter LAN-verbinding aan

-> Een probleem met de netwerkrouter of breedbandmodem verhindert mogelijk het maken van een internetverbinding.

-> Automatisch nieuwe IP_Instellingen voor netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding' ophalen.

Als ik op de onderste klik krijg ik na enige tijd weer een zelfde soort scherm met nog een optie om de netwerk_adapter in te stellen. Als ik dat klik krijg ik de melding dat het probleem niet opgelost kan worden.

Hierna is de verbinding volledig verbroken, dus ook niet meer "met beperkte mogelijkheden".

Probeer eens wat anders:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> ncpa.cpl
Rechtsklik op de Draadloze netwerkverbinding, en kies Uitschakelen
Daarna weer rechtsklik op de Draadloze netwerkverbinding, en kies Inschakelen

Tijs.

Dan is het voor mij net zo bizar als voor jou. Hopelijk heeft er nog iemand anders een tips/idee.
Overigens kun je natuurlijk altijd nog kijken of er een nieuwere driver is. Vooral voor Atheros draadloze netwerkkaarten zijn er (veel) nieuwere drivers te downloaden dan op de websites van pc-/laptopfabrikanten staan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan