Bkdr Rsbot.a ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
2.973
Bij het scannen met housecall vond deze de volgende twee virussen (?)
BKDR RSBOT.A file: C:\system volume information\_restore{F973F5D6-89CE-44DF9B5B32AF}\RP81\A008134.exe
BKDR RSBOT.A file: C:\system volume information\_restore{F973F5D6-89CE-44DF9B5B32AF}\RP81\A008135.exe

Housecall kon ze deleten en ze komen niet terug. Mijn virusscanner AVG vond ze niet. Ik heb via schijfopruiming alle herstelpunten behalve de laatste opgeruimd (system volume information wijst er toch op dat ze hierin opgeslaghen waren)
Wat zijn dit voor virussen en hoe komt zoiets binnen?
 
Ik heb gelezen dat je bij dit soort virussen in je restore map de scanner ze niet ziet.

Schakel systeemherstel even uit :

start -> configuratiescherm -> icoon systeem -> systeemherstel vinkje zetten bij systeemherstel uitschakelen. dan opstarten en systeemherstel via de zelfde manier weer aanzetten en een herstelpunt maken via start-> bureauaccesoires -> systeemwerkset -> systeemherstel dan daar op volgende klikken en handmatig een herstelpunt maken.

En daarna voor de zekerheid nog een keer scannen of alles weg is.
 
Thnx voor de tip.Maar handmatig een herstelpunt maken...er stond er al weer een van enkele minuten oud. Anyway, de bkdr's zijn weg!
 
hendricus,

Maak je maar geen zorgen. Je bent niet besmet als je in de restore directory een virus heb.
Ook als je niets doet, verdwijnd het virus vanzelf.

Reden dan je virus scanner de rerstore files niet scand is omdat een virus scanner niets kan veranderen aan de restore mappen omdat deze door windows beschermd wordt.
Alleen online scans scannen de restore mappen.
Voor meer informatie daarover zie:

http://service1.symantec.com/SUPPOR...365d4251002f832085256b4300675d39?OpenDocument
 
Laatst bewerkt:
twee goeie urls achter mekaar, da's je ware...
sun1.gif
 
rsbot

:shocked:je moet eens scannen met mbam:thumb:
en je moet rsbot niet uitpakken dan komen er 13 virusen vrij per keer en rs bot wordt niet op de pc gezet
 
:shocked:je moet eens scannen met mbam:thumb:
en je moet rsbot niet uitpakken dan komen er 13 virusen vrij per keer en rs bot wordt niet op de pc gezet

Fijn dat je daar na 7 jaar nog mee komt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan