blaadje in 4-en delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

s_steghuis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2004
Beetje rare vraag misschien maar ik moet een kaartje maken voor mijn moeders verjaardag. Ik wil nu een blaadje in vieren delen en dan de tekst erop drukken. Maar hoe kan ik er in word voor zorgen dat het blaadje in 4 gelijke stukken is verdeeld?

Groetjes Sharon

Hai Sharon, :D

Je kunt een etiket sjabloon als basis gebruiken voor je kaarten.

Ga naar menu extra/brieven en verzendlijsten/Enveloppen en etiketten
Kies opties
Kies bij Etiketten: Avery A4- en A5-formaat
Kies bij productnummer bijv: J8169 – Pakket (bij details kun je ook manueel manipuleren)
Kies Ok
Kies nu Nieuw document
Je krijgt nu een document waarop je een verdeling van het document in 4 vakken ziet! (zie je die niet ga naar Tabel druk op rasterlijnen verbergen)

Dit document kun je nu opslaan voor je basis

Succes! :thumb:

Ok hartstikke bedankt! Dit werkt! Maar nu stuit ik op een volgende probleem: Als ik nu het blaadje vouw dan staat de binnenkant goed maar de voorkant op zijn kop... Hoe kan ik dit verhelpen?

Kun je niet gewoon beter in word 4 kolommen kunnen maken, dus 2 rijen en 2 kolommen = 4 vakken.
Dan zijn dat je vouwlijnen. Moet je wel even goed nadenken welke 2 nu op de kop komen en welke 2 niet. Deze tekst zou je dan op de kop moeten plaatsen.

Dat maakt op zich niet uit want dat komt op hetzelfde neer... Maar ik moet weten hoe ik een plaatje met tekst kan draaien. Zodat ie in een keer uit de printer komt. Ik heb dat weleens eerder gedaan maar ik weet niet meer hoe!

Hellup!

Je kan onder het menu 'opmaak' de teksstrichting aangeven, misschien kan je daar wat mee?
Anders is WordArt nog een optie (via menu 'invoegen->figuur->wordart')

Geplaatst door s_steghuis
Ok hartstikke bedankt! Dit werkt! Maar nu stuit ik op een volgende probleem: Als ik nu het blaadje vouw dan staat de binnenkant goed maar de voorkant op zijn kop... Hoe kan ik dit verhelpen?
Hai Sharon, :D

Graag gedaan!

Je volgende vraag is wat lastiger. (in Word tenminste)
Word is slecht uitgerust mbt tot het 180 graden draaien van tekst.

De optie van Maestro kan tot 90 graden draaien in Tabellen en tekstvakken.
Je kunt dit ook doen in tekstvakken (met de werkbalk tekstvak)

Een Word artobject kun je wel vrij roteren. Maar ja zit je weer met de opmaak.

Hier heb je ook nog een goede optie: http://www.gmayor.com/rotate_text.htm

Maar het is en blijft heel moeilijk om tekst 180 graden te draaien! (en zeker als deze bewerkbaar moet blijven)

Veel succes! :thumb:

Hartstikke bedankt! Jullie hebben me goed geholpen! Het kaartje is klaar voor de print!

Groetjes Sharon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan